Новият сезон във Формула 1 вече е факт. В първото състезание за годината страхотна двойна победа записа отборът на Ферари. Дебютантът в тима на Скудерията Фернандо Алонсо финишира първи на пясъчната писта "Сахир" в Бахрейн, оставяйки зад себе си Фелипе Маса. Последното трето място на почетната стълбица остана за пилотът на Макларън Люис Хамилтън.
Повече от отлично състезание направи Себастиан Фетел. Младият състезател на Ред Бул бе убедителен лидер почти до края на надпреварата, но проблеми с ауспуха му попречиха да запази комфортната си позиция в челото. В крайна сметка 14 тура преди финала Фетел сдаде първото място, след което започна да пропада в класирането.
Завърналият се във Формула 1 след тригодишно отсъствие - Михаел Шумахер, финишира на шеста позиция.
"Много специален ден за мен. Върнах се на подиума, този път като пилот на Ферари. Няма по-добър начин да започва кариерата си в Скудерията. Отлично е, че започнахме с двойна победа. Триумфът е за всички в нашия отбор, които работят постоянно", каза след състезанието щастливият победител Фернандо Алонсо.
Следващото състезание от календара на Формула 1 е на 28 март в Австралия на пистата "Албърт Парк".
Der Fuhrer
на 17.03.2010 в 07:06:29 #67CaizerSozi - . Аз поне нямам проблемите на Кроската . Мен боговете ме обичат , първо пратиха Фетел , сега върнаха Михаел Да те питам , не смяташ ли че забраната за дозареждане с гориво е огромна грешка .
neznae6t
на 16.03.2010 в 14:56:15 #66Ако визираш коментаторите по ТВ7, разкрит си. Официално проблемът е бил някъде при свещите. Написал съм го по-долу, но явно си от гордите притежатели на Мерцедес, които знаят само български, при това не достатъчно добре.
neznae6t
на 16.03.2010 в 11:10:31 #65Прерових старите статии, оказа се, че е заминал за Украйна. И аз се притесних за него, но там пишеше, че животът му се дели на две - преди и след заминаването за Украйна. Откачена работа. Пише, че най-вероятно няма да има време да влиза тук. Дано да е здрав.
Der Fuhrer
на 15.03.2010 в 22:19:25 #64mateo - жив ли си , бе човек ? Честита ти победа на Алонсо в дебюта за Ферари . Обаче се притеснявам за Кроската ...двойна победа за Ферари , а той още не се е появил .
dia123
на 15.03.2010 в 22:07:15 #63Ферари е истоната. Колкото и да се менкат пилотите, няма да променят нищо - Ферари е на върха.
Rage
на 15.03.2010 в 20:34:00 #62waterwet О.к. съгласен. Може би бях малко краен, но... ако не беше Р.Браун, Бътън нямаше да помирише титла. Просто като гледах как кара, не ми прилича на световен шампион...това е.
mateo
на 15.03.2010 в 18:34:55 #61честита победа на Алонсо! в дебюта за Ферари хубава маневра , изпревари Маса и подгони Фетел с или без повреда Алонсо с темпото което доказа , щеше да го изпревари така или иначе накрая и една най-бърза обиколка в стил Менсъл за десерт! и да вземат да пооправят правилата с гумите че да има повече тръпка, задължителни 2 стопа , и избор от всеки отбор с какъв тип гуми да стартира щото се получава едно такова доста неестествено за Ф1 баене около целия болид да не му се случи нещо ... и това с двигателите 8 за 19 старта е малоумие но това е положението ...
Varvarin
на 15.03.2010 в 14:11:05 #60Ф1 тази година май ще бъде супер скука. Ако не почнат да се изпреварват по 5 пъти не знам какво може да се види друго освен обикаляне на колички по завъртулка - скука. Браво на Галфоня, може да го наричате какъвто си щете, ама си кара стабилно. Хамилтън също показа, че макар и с по-слаба кола е един от най-добрите пилоти в момента, колкто може да зависи от пилота. Колкото до Фетел, жалко за момчето, ама защо казвате "късмет" било? Ами то в тоя спорт колата е 95+% от цялата дандания. Кво значи късмет, след като основното в спорта се дъни - колата, да имаш добра и издръжлива кола е част от състезанието Ф1. Ако някой спечели, след като на друг му се прецака колата, той е спечелил чрез методите на състезанието. Фетел си кара момчето, ама кво да направим, като френската каруца се издъни? Да обвиним Галфоня, че спечелил с късмет, глупости. Не е направил нищо нередно или нечестно. Поздрави за победителите и толкова.
sasik
на 15.03.2010 в 10:16:12 #59Състезанието беще супер скучно, но сезона се очертава интересен. Накрая даже не искаха да се изпреварват. Всеки си пазаше двигателя за другата седмица, и караше внимателно да не си пре....бе местенцето с някоя спукана гума или завъртане. Толкова с "интересната" формула. А с този пълен резервоар в началото беше направо трагично. Пъплеха като лади.
waterwet
на 15.03.2010 в 10:03:00 #58Rage, А как не се намери никой да каже една дума за настоящия световен шампион?! Болида с номер 1 --------------------------------------- По-надолу в един от постовете ми съм вметнал нещо, което ми направи впечатление. Но чак безлично...., наивно - да
Rage
на 15.03.2010 в 00:23:22 #57Като гледам вече е направен пълен разбор на състезанието, но все пак... Поздравления за Алонсо. Късмета му помогна,но той все пак си свърщи перфектно работата. Жалко за Фетел. Гадно е така да се изплъзват нещата от ръцете ти, но аз лично ще му стискам палци другия старт. А как не се намери никой да каже една дума за настоящия световен шампион?! Болида с номер 1... Аз лично за по безличен щампион не се сещам. И последните обиколки как си креташе след МШ... никакъв живец. А пък Маса на финала гледаше като препикано мушкато... май му стана ясно, че моментът, в който той ще е най-близо до титлата във Ф1... е вече в миналото - последното състезание от сезон 2008. И определено, каквото и да говорят, му стана ясно, че Ферари вече имат нов "първи" пилот и той е испанец, а не бразилец.
немо
на 14.03.2010 в 23:35:22 #56Другото,което ми хрумна е,че при сегашните правила за забрана на презареждането,един от най-силните козове на дуото Браун-Шуми,а именно стратегът и онзи,който може да изпълни стратегията не важат......т.е. на Деди вероятно няма да му е лесно
немо
на 14.03.2010 в 23:29:59 #55Да поясня,че сцепване на ауспух в доста "изцеден" атмосверен мотор си е съществен проблем,по простата причина,че една хармонична система престава да бъде хармонична,което води до това,което стана днес с Фетел а именно рязък спад на темпото..... Не сте забравили,предполагам,че спукан ауспух на Шумахер му разтопи окачването в Монако 2000(ако не бъркам)...За тези,които си нямат на идея как изглеждат изпускателни колектори на Ф1 след пълна газ..... http://www.youtube.com/watch?v=bbCcGQXuqXw Така че Фетел извади някакъв късмет,че въобще завърши....
Spojkata
на 14.03.2010 в 23:05:38 #54Хамилтън отново е пред джуджето Шумахер. Кога пилето ще е пред Хамилтън? Поне едно гран при ? Кога ? Никога !!!
waterwet
на 14.03.2010 в 23:01:47 #53martta, Малко си краен, всъщност доста. Проблема беше с гориво и от сега та до края на шампионата внезапното понижаване на темпо в средата на дистанцията ще се дължи 90% на яко настъпване в началото и дефицит на гориво за края на състезанието.
neznae6t
на 14.03.2010 в 22:25:13 #52Добре го каза, ама да беше гледал състезанието ли... На хлапето му се спука ауспухът, ама за малко. После се оказа, че е зацапал свещите. Alonso then began to hunt down the German, whose lap times got slower and slower until the moment of truth arrived on Lap 34. That was when technical problems (initially thought to be exhaust, but later identified as spark plug failure) hit the Red Bull and the Ferrari dived past in the penultimate corner, to grab a lead it never lost.
LOVEC
на 14.03.2010 в 21:19:55 #51честито милиони привърженици на ЛИТЕКС, честито.
XML
на 14.03.2010 в 20:30:37 #50Абе тия от МакЛарън-Мерседес що карат с 4 коли
Possinon
на 14.03.2010 в 20:23:31 #49колко яко щеше да е всеки да кара абсолютно едни и същи коли и всички да опира до шофьорски умения на пилота
timonn
на 14.03.2010 в 20:16:10 #48Напълно съм съгласен с Фюрера, това правило с горивото прави нещата доста скучни...