Екипът на "Рено" твърди, че е решил проблемите със задвижващата си система в болидите на "Ред бул", "Торо росо" и "Кейтъръм" преди вторите предсезонни тестове от Формула 1 в Бахрейн.

Техническите неизправности в батериите на французите затрудниха сериозно трите отбора в първите изпитания на "Херес", където общо направиха едва 151 обиколки.

"Имахме хардуерни проблеми, които прераснаха в такива със софтуера. Изпробвахме подобренията на стенд и на писта (при филмовите дни на "Лотус" и "Торо росо") и всичко мина по план. Уверени сме, че проблемът от първия тест е решен", каза директорът по пистовите операции на "Рено Спорт F1" Реми Тафен.

Той призна, че филмовата сесия на "Торо росо" не е протекла особено гладко, но причината за затрудненията е била установена бързо и по нея също се работи активно. От "Рено" обаче обмислят възможността да подадат молба до ФИА за разрешение да направят промени в конструкцията на своите задвижващи системи след началото на сезона.

Крайният срок за тяхната хомологация е 28 февруари и след тази дата следва замразяването им. Правилникът все пак позволява изключения при определени обстоятелства, свързани с издръжливостта, сигурността и ограничаването на разходите.

"При изпитанията ни всички компоненти поотделно работят добре, но проблемът ни е, когато трябва да го правят заедно и да вземем максимума от системата. Положението изглежда по-лошо, отколкото реално е. Решили сме 90% от проблемите, ще се справим и с останалите", завърши Тафен.