Новият президент на програмата на Рено за Формула 1 Ален Дасас потвърди, че френският автомобилен производител иска да остане в световния шампионат, но само ако има сериозно намаление на разходите.

"Вече подписахме за 2008 г., което означава, че искаме да продължим във Ф1 - заяви Дасас. - Формула 1 е много важна за Рено, за нашите работници и това е един от най-популярните спортове в света. Но трябва да сме реалисти, за да участва една компания във Ф1 трябва да са налице две предпоставки - да предлага добър продукт, в нашия случай добри автомобили и да има контрол на разходите".

"До юни ще са готови финансовите отчети на Рено, ако се окаже, че компанията е успяла да спести парите, които бяха планирани, тогава ще можем да се ангажираме за по-дългосрочен период. Големите отбори във Формула 1 харчат между 350 и 380 милиона евро годишно, а с инвестициите сумата може да отскочи на 500 милиона. По този показател Рено е сигурно на пето или шесто място в класирането. Харчим по-малко от другите, но печелим. Това е повод за размисъл на шефовете на останалите отбори".


Дасас не се отклони от клишето, което повтарят представителите на автомобилните производители участващи във Ф1 - съревнованието в световния шампионат е оправдано, докато има бизнесът смята, че има полза от това.


" Формула 1 гради имидж, особено когато става въпрос за качество, надеждност и високи технологии - допълни Дасас. - Много е трудно да се прецени прякото въздействие върху продажбите на автомобили. Но вече знаем, че благодарение на Формула 1 присъствието ни на пазари, където не сме сред лидерите се подобрява. Дасас си позволи да поговори и за 2007 година".


"Трябва да решим някои много важни задачи за следващия сезон - призна французинът. - На първо място това е изборът на пилоти, трябва да намерим заместник на Фернандо Алонсо. След това - подновяването на договора на шефа на тима Флавио Бриаторе. Това е много важно и ще направим всичко възможно, за да остане Флавио при нас. Друго важно нещо са новите ни спонсори, по-скоро търсенето на такива - от финансовата, транспортната или сферата на електрониката. Знаете, че тютюневите компании си тръгват и трябва да намерим техни заместници".