За Гран при на Италия - домашното състезание за Пирели, производителят на гуми е подготвил твърди и медиум смеси. Същата комбинация видяхме и по време на Гран при на Белгия. На "Монца" гумите ще изиграят голяма роля в състезанието и ще дадат възможност за няколко различни стратегии.

Пистата датира от 1922 година и точно на нея Пирели записват първата си победа в шампионата на името на Гастон Брили Пери, който печели титлата през 1925 с Алфа Ромео. Модерното трасе е много различно от оригиналното, но все още има уникален характер. За Пирели това е и домашната писта.

Около 75 процента от обиколката на "Монца" се минават на пълна газ, но има и зони с тежко спиране, които натоварват също толкова гумите. На влизането в първия шикан колите намаляват от 340 км/ч до 80 само за 150 метра. Освен високоскоростни прави, тук има и много бързи завои. Пилотите изпитват 3.7g на "Параболика", което се пренася и върху гумите. Трите най-натоварващи за гумите зони са първият шикан, "Варианте Аскари" и "Параболика", информира Formula1.bg.

"Нашето домашно състезание е на "Монца", само на половин час път от базата ни в Милано. Разбираемо е защо това място се нарича "храм на скоростта". "Монца" е най-бързата писта, на която караме през годината, с дълги прави и бързи завои, които натоварват гуми.

Това означава, че прегряването и блистерингът могат да се окажат проблем, ако не се държат под контрол. Затова правилното управление на гумите може да има огромен ефект върху състезанието и стратегията. Това е нещо, което отборите ще оценят още в свободните тренировки в петък. Тук се тества не само представянето на гумите, но и издръжливостта заради многото високоскоростни въздействия при докосване на бордюрите - те са друг важен аспект от това състезание.

Състезанието на "Монца" е едно от най-популярните от годината, с много тифози, и нямаме търпение за него", заяви моторспорт директорът на Пирели - Пол Хембри.