Пилотът на Макларън Оскар Пиастри спечели състезанието за Голямата награда на Азербайджан,17 кръг от Световния шампионат във Формула 1. Така той взе реванш от Шарл Льоклер за поражението на "Монца" преди две седмици и на свой ред победи монегаска в битката за победата по улиците на Баку. Трети завърши Джордж Ръсел с Мецедес, който се облагодетелства от огромна глупост на Серхио Перес с Ред Бул, който се сблъска с болида на Карлос Сайнц в предпоследната обиколка на състезанието.
Всички пилоти в челото стартираха с гуми "медиум", а Шарл Льоклер потегли отлично, като без особени проблеми задържа първо място, оставяйки зад себе си Оскар Пиастри с Макларън. Малко по-назад пилотите на Ред Бул Серхио Перес и Макс Верстапен спечелиха по една позиция във втория завой, изпреварвайки съответно Карлос Сайнц и Джордж Ръсел. Норис прогресира с две места до 13-та позиция.
В петата обиколка Пиастри успя да смъкне на под секунда разликата с Льоклер след доста бърз тур, но не успяваше да атакува пилота на Ферари в спирането за първия завой. Двамата се движеха на малко над две секунди пред третия Перес. В следващия тур, обаче, монегаскът не остана длъжен на австралиеца и повиши скоростта, като дръпна с около секунда и извади пилота на Макларън от DRS зоната. Последваха интересни обликолки, в които пилотите предприемаха атаки, но Льоклер остана на лидерската позиция.
В 20-ия тур се стигна до страхотна атака от страна на Пиастри срещу Льоклер, който поведе с много късно спиране за първия завой. Това не остави никакви шансове на монегаска за отговор, който след това опита контра във втория завой, но тя беше парирана от Пиастри. Льоклер не се отказа и още в следващата обиколка се доближи до австралиеца в подхода за първата крива, но беше твърде далеч, за да атакува. На по-малко от секунда зад двамата беше и Перес, като се оформи тройна битка за победата в този момент.
Верстапен се оплака по радиото в 25-ата обиколка, че спирачките му не работят. Нидерландецът скъси завой №15 в предходния тур и остана далеч от Норис, което не му позволи да атакува своя съперник за титлата. В следващия тур Верстапен отново опита да атакува Норис от вътрешната му страна преди третия завой, но нямаше как да го задмине.
Тримата в челото бяха събрани в по-малко от две секунди, като водеха с 9.6 пред Сайнц, който беше четвърти. В 29-ата обиколка Льоклер пробва атака срещу Пиастри от вътрешната страна, но тя беше парирана от лидера. Два тура след това отново Пиастри отново трябваше да блокира вътрешната траектория в първия завой, тъй като Льоклер се доближаваше опасно близко до него с DRS на старт-финалната права.
Пет обиколки по-късно британецът Джордж Ръсел с Мерцедес изпревари Ферстапен и зае шестата му позиция в подреждането.
В 38-ата обиколка Ландо Норис най-после също влезе в бокса и излезе от нето на седмо място - непосредствено зад конкурента си Макс Ферстапен. Британецът постоянно топеше аванса на нидерландеца, който бе 10 секунди в началото, но бързо падна до три секунди.
Борбата за първо място бе жестока, като Льоклер постоянно правеше опити да изпревари Пиастри. В последните обиколки монегаскът загуби скорост и изостана от борбата за първото място, като мексиканецът Перес, който се движеше трети, се приближи повече до него, отколкото той до Пиастри.
Две завъртания преди края Ландо Норис изпревари Ферстапен на права отсечка, което си беше явна демонстрация на по-добрата кола на Макларън.
В 50-ата обиколка Перес опита атака срещу Льоклер в първия завой, монегаскът се защити, което позволи на Сайнц да мине пред Перес. След това двамата излязоха гума до гума на правата между завои №2 и №3 и се удариха, което ги прати в стената. След това на пистата имаше виртуална кола за сигурност, като очаквано инцидентът между Сайнц и Перес наложи неутрализацията на състезанието малко преди нейния финал и Оскар Пиастри завърши спокойно на първата позиция.