В предстоящия уикенд в Итанбул ветеранът във Формула 1 Рубенс Баричело заедно с тима на Хонда, приятели и роднини ще отпразнуват участието си в Гран при №257. Това прави Рубенс най-опитния пилот във Формула 1 в цялата история на надпреварата. Така бразилецът ще подобри дългогодишния рекорд на Рикардо Патрезе (б.а.-256 старта).

Интересно е да се отбележи, че Патрезе приключи кариерата си в тази година, в която Баричело дебютира във Формула 1 (1993-а). В интервю за Autosport Рикадо признава, че изпитва смесени чувства - той се радва за Рубенс, но в същото време и му е малко тъжно, защото рекордът му ще бъде подобрен.

„Разбира се, че ще ми е малко тъжно, откровен е Патрезе. - Беше ми приятно, че рекордът се задържа толкова дълго време, но сега ми остава само да поздравя Рубенс за неговото постижение. Щом успяваш да останеш във Формула 1 толкова години, това е само по себе си успех. Това означава, че и хората, които са с теб, те уважават."

Баричело и Патрезе се засякоха на пистата само в един сезон - през 1993 година. Тогава бразилецът дебютира във Формула 1 с тима на Джордан, а Рикардо кара в своя последен шампионат за екипа на Бенетон. Неговото последно състезание бе под №256 за Гран при на Австралия, което тогава се провежда на уличното трасе в Аделаида.

Кой е Рикардо Патрезе
1954 - роден на 17 април в Падуа (Италия)
1972 - шампион на Италия по картинг
1974 - световен шампион по картинг
1975 - дебютира във Формула Италия и остава втори след Бруно Джакомели
1976 - шампион на Европа и Италия във Формула 3
1977 - започва сезон във Формула 2, но след това приема предложението на тима на Шадоу да замени Ренцо Дзордзи и се включва в борбата от шестия етап във Формула 1. Финишира шести в Гран при на Япония. Във Формула 2 заема общо четвърто място
1978 - кара за Ероуз и е лидер в продължение на по-голямата част надпреварата в ЮАР, но напуска състезанието, след като двигателят му изгаря. Записва второ място в Швеция, а след това в САЩ е отстранен от участие в състезанието по настояване на пилотите, които го обвиняват за катастрофата на Монца, при която загива Рони Петерсон
1979 - преживява труден период в екипа на Ероуз
1980 - второ място в Гран при на САЩ-Запад в Лонг Бийч и девето място в общото класиране
1981 - второ място с Ероуз в Гран при на Сан Марино и трето в Бразилия
1982 - преминава в Брабъм. Неочаквано става победител в Гран при на Монако, втори остава в Канада. Завършва сезона десети в общото класиране. Печели състезанията със спортни коли на „Силвърстоун" и „Нюрбургринг", карайки за заводския тим на Лачна
1983 - заради грешка изпуска победата в Гран при на Сан Марино, но печели последното състезание за сезона и става девети в общото класиране
1984 - преминава в тима на Алфа Ромео, а най-добрият му резултат в сезона е трето място в Гран при на Италия.
1985 - във втория сезона в Алфа Ромео не печели нито една точка
1987 - трето място в Гран при на Мексико. В последното състезание от сезона кара за тима на Уиляс
1988 - разочароващ сезон в Уилямс
1989 - двигателите на Рено поправят грешката; Рикардо четири пъти финишира втори и в края на сезона заема трето място
1990 - Печели Гран при на Сан Марино, а в крайното класиране е седми
1991 - печели Гран при на Мексико и Португалия и отново е трети в крайното класиране
1992 - една победа и шест втори места му носят второто място в края на сезона след Найджъл Менсел
1993 - последният сезон изкарва в тима на Бенетон, финишира втори в Гран при на Унгария и остава пети в класирането при пилотите