Пилотът на Ферари Фелипе Маса спечели надпреварата за Гран при на Европа на уличното трасе във Валенсия - 1:35,32,339 часа, 12-и старт от шампионата във Формула 1. Втори остана Люис Хамилтън (Макларън), а трети завърши Роберт Кубица (БМВ).
Маса потегли добре и води колоната до края на надпреварата. Голяма битка се води за втората позиция, но с малко по-агресивно поведение Хамилтън успя да спечели мястото срещу Роберт Кубица (БМВ). Кими Райконен (Ферари) отстъпи едно място, след като пред него се вмъкна Хейки Ковалайнен (Макларън). В първата обиколка отпадна Фернандо Алонсо (Рено), който претърпя инцидент с Казуки Накаджима (Уилямс), който го удари в задното крило.
Осем обиколки след старта нямаше промяна в първите места в колоната. Уверено водеше Фелипе Маса, пред Хамилтън, Кубица, Ковалайнен и Райконен. Хейки доста притискаше Кубица, който пък се оплака на инженерите си, че има проблеми с колата.
От БМВ веднага реагираха и обясниха на Роберт, че карбонова отломка се е закачила в предно ляво колело и това е причината да чувства дискомфорт. Проблемът ще бъде отстранен при влизането в бокса.
В 14-ата обиколка Маса посети първи бокса (9,1 секунди) и му бе направена промяна на ъгъла на предното крило. Бразилецът излезе пред Кими, който бе пети.
Обиколка по-късно и Хамилтън мина през бокса (8,9 секунди) и се върна на трасето след Кими.
Температурата на асфалта е 44 градуса, а на въздуха 29 градуса.
След 29 обиколки водеше Маса, който имаше аванс пред Хамилтън от 8,4 секунди, а следват Кубица, Ковалайнен и Райконен.
Към момента в бокса не бе влизал само Нелсиньо Пикет - младши (Рено), който се намира на 11-а позиция. В следващата обиколка и Нелсиньо мина през бокса (9,3 секунди) и вече бе на 12-а позиция.
24 обиколки преди края Маса записа най-бърза обиколка - 1:38.840 минута.
Маса за втори път минава през бокса (8,5 секунди) и меки гуми, а при изхода бразилецът едва не се удари в Адриан Сутил (Форс Индия), който приключи смяната си секунда преди него. Все пак Маса показа рефлекс и до инцидент не се стигна. Хамилтън водеше колоната и има 12 секунди аванс пред Маса - 19 обиколки преди края.
Стюардите на Гран при на Европа се очаква да разгледат случая между Маса и Сутил и бразилецът може да отнесе санкция, защото не е направил безопасна маневра?
Хамилтън също мина през бокса (7,1 секунди) и меки гуми. Към момента Люис изоставаше от лидера Маса на 5,7 секунди.
Адриан Сутил (Форс Индия) изпусна завой и се удари леко в предпазната ограда, но така за него надпреварата приключи, след като счупи предно дясно окачване.
Кими и Хейки минаха през бокса 14 обиколки преди края. Кими удари двама механици, след като мина през краката им, а горивният шлаух остана закачен на колата му. Инцидентът ще бъде разгледан след края на състезанието.
Механикът бе изнесен от трасето на носилка. Определено грешката е на Кими, който потегли на жълта светлина, а не на зелена.
Бързината на Кими бе продиктувана от съревнованието му с Хейки, който бе в бокса по същото време. Това стана 12 обиколки преди края. Водеше Маса, пред Хамилтън, Кубица и Ковалайнен.
В следващата обиколка моторът на Кими изпуши.
Оформи се интересна битка между Кубица и Ковалайнен, а преднината на поляка бе 5,7 секунди, но Хейки се движеша по-бързо по трасето.
До края не настъпиха промени в челото на колоната.
Стюардите на Гран при на Европа предупредиха Маса за инцидента със Сутил и му наложиха глоба от 10 000 евро, но до промяна на класирането няма да се стигне.
Класиране в Гран при на Европа
1. Фелипе Маса (Ферари) 1:35:32.339 часа
2. Люис Хамилтън (Макларън) +5.611 секунди
3. Роберт Кубица (БМВ) +37.353
4. Хейки Ковалайнен (Макларън) +39.703
5. Ярно Трули (Тойота) +50.684
6. Себастиан Фетел (Торо Росо) +52.625
7. Тимо Глок (Тойота) +1:07.990 минута
8. Нико Розберг (Уилямс) +1:11.457
9. Ник Хайдфелд (БМВ) +1:22.177
10. Себастиян Бурде (Торо Росо) +1:29.794
11. Нелсън Пикет - младши (Рено) +1:32.717
12. Марк Уебър (Ред Бул) +1 обиколка
13. Дженсън Бътън (Хонда) +1 обиколка
14. Джанкарло Физикела (Форс Индия) +1 обиколка
15. Казуки Накаджима (Уилямс) +1 обиколка
16. Рубенс Баричело (Хонда) +1 обиколка
17. Дейвид Култард (Ред Бул) +1 обиколка
18. Кими Райконен (Ферари) отпада 11 обиколки преди края
19. Адриан Сутил (Форс Индия) отпада 15 обиколки преди края
20. Фернандо Алонсо (Рено) отпада в първата обиколка
Класиране при пилотите
1. Люис Хамилтън (Макларън) 70 точки
2. Фелипе Маса (Ферари) 64
3. Кими Райконен (Ферари) 57
4. Роберт Кубица (БМВ) 55
5. Хейки Ковалайнен (Макларън) 43
6. Ник Хайдфелд (БМВ) 41
7. Ярно Трули (Тойота) 26
8. Марк Уебър (Ред Бул) 18
9. Фернандо Алонсо (Рено) 18
10. Тимо Глок (Тойота) 15
11. Нелсън Пикет - младши (Рено) 13
12. Рубенс Баричело (Хонда) 11
13. Себастиан Фетел (Торо Росо) 9
14. Нико Розберг (Уилямс) 9
15. Казуки Накаджима (Уилямс) 8
16. Дейвид Култард (Ред Бул) 6
17. Дженсън Бътън (Хонда) 3
18. Себастиян Бурде (Торо Росо) 2
Класиране при конструкторите
1. Ферари 121 точки
2. Макларън 113
3. БМВ 96
4. Тойота 41
5. Рено 31
6. Ред Бул - Рено 24
7. Уилямс - Тойота 17
8.Хонда 14
9. Торо Росо 11
10. Супер Агури 0
11. Форс Индия 0
немо
на 28.08.2008 в 07:16:48 #1892005г. Алонсо биел защото Кими или бил с 10 места назад или опадал. еми да като кара очевадно по-бавен болид няма как да бие Макларъна. да но взе шампионата 2005. да питам какво се случи 2006 - бих казал съотношението Рено-Макларън е същото като през 2005 в полза на Рено. е какво стана Кими затъна някъде и дори не се бореше с Алонсо а с Фисикела. изводи могат да се правят Матео,така както си ги нагласил нещата ще изкараш Алонсо гения на всички времена и народи Къде го видя това "очевадно " по-бавно Рено през 2005 не знам За 2006 няма к'во да говорим-Маковете бяха жалки....Ама швабата изяде ли му 25 т. за 7 съст.? Сигурно когато Алонсо се бори за титла заслугата е на добрите му пилотски качества,ако е в положението от тая година обаче колата му не става
$l^cKwAr3
на 28.08.2008 в 01:58:58 #188Матео, даже съм 100% сигурен, че в момента "кокошката" мъти водата във Ферари.. не мога да си обясня защо така.. Никога, ама абсолютно никога един отбор след 88 - 89 (Сена и Прост в Мкларън) не е поставял пилотите си с равен статут.. Сега тази глупава тактика на Ферари ще им изиграе лоша шега .. Колкото и да не ми се иска, но имам такова усещане.. Ферари до известна степен допринесаха за лошото представяне на Кими като до известна степен го игнорираха чрез Шумахер и това как се е лепнал за Маса.. Все пак когато е там екипа се върти около него.. А за равен статут в Мкларън в момента и дума не може да става А за конспирациите идеята ми беше, че ми се вижда леко налудничево отбора сам да си прецаква пилотите, както КросФайър-а се опитва да долови подобни неща А за шпионажа между отборите си е направо нормално
waterwet
на 28.08.2008 в 01:48:19 #187На мене ми се струва, че Макларън (мойте) знаят как да излъжат еку-то и да си ъпгрейднат скоростната кутия. Докато Ферари тестват различни варианти за да осигурят скорост и ряз, като заобикалят - въпросните 5 състезания. Затова си мисля, че преди белия дим от маслото на мотора, изхвърча течно масло, което май е от буквално разкостена скоростна кутия. Още преди сезона писах, че единствения начин за заобикаляне на правилата и вземане на предимство, освен аеродинам. елементи е с заобикаляне на правилата за скоростни кутии и охладителната система - т.е. обогатяването на гориво-въздух и намаляване на топлинното натоварване.
mateo
на 28.08.2008 в 01:35:51 #186$l^cKwAr3, да не пропуснем и Ферари в групата на конспираторите - осъмниха се миналата година, че Макларън разполагат с тяхна информация
mateo
на 28.08.2008 в 01:32:18 #185$l^cKwAr3, и конкретно да ти отговоря за вътрешноекипните войни борби и тн. ще се концентрирам в конкретни примери. мислиш ли че Шуми не драпа в момента Маса да стане шампион или най малкото да е пред Кими? в този ред на мисли да ти припомня един произволно избран сезон - 1999г. , но все пак да бъдем честни, Ървайн не заслужаваше да е шампион според теб равни статути ли имат Хейки и Луис? миналата година Макларън подкрепяха ли Хамчо за сметка на Алонсо?
mateo
на 28.08.2008 в 01:11:26 #184това е видеото http://www.youtube.com/watch?v=srdwJ2wYI0Y
mateo
на 28.08.2008 в 01:07:34 #183а и управлението на пилотите даже е коментирал Фюрера... или Делетер беше няма значение та относно този въпрос всеки пилот има уникално и характерно движение на ръцете поставяне(позициониране) на болида както и захождането му към завой. без да се впускам ще постна едно клипче говори достатъчно няма да крия че Алонсо най-ме радва той си промени стила на каране след 2006. беше по-агресивен и по активно работещ с кормилото. сега е по-плавен http://www.youtube.com/watch?v=dyS5ndoA90I&feature=related
mateo
на 28.08.2008 в 00:53:12 #182и да добавя 2005г. Алонсо биел защото Кими или бил с 10 места назад или опадал. еми да като кара очевадно по-бавен болид няма как да бие Макларъна. да но взе шампионата 2005. да питам какво се случи 2006 - бих казал съотношението Рено-Макларън е същото като през 2005 в полза на Рено. е какво стана Кими затъна някъде и дори не се бореше с Алонсо а с Фисикела. изводи могат да се правят но на Кими сега други са му проблемите..... добре че механика му е добре, много кофти мина през него между другото та и Кими ше го гледаме ги ше ги дипли . вижда се обаче че Ф1 не е голямата му любов....
Saso
на 28.08.2008 в 00:44:02 #181Белчо бая го духате... много слаб Кими, много, а Масата ще го гледаш следващото
*БЕЛОВ*
на 28.08.2008 в 00:32:59 #180Саска дебела е майка ти педиии ко стаа духате ли последното състезание а??? балък такъв
mateo
на 28.08.2008 в 00:29:02 #179$l^cKwAr3, за Фераи добавих мнениоето си в предния пост. а за другото, не знам дали го знаеш случая с немския съдия дето свиреше нечовешки изродски (тоест подозрително) и накрая го осъдиха защото си е залагал на мачовете ккоито ръководи . и то май беше в първа бундеслига, с точност не си спомням а в Италия ... кво стана понеже са параноични иса фенове на Сашо Диков ли пратиха Юве да Житка в калчо дуе или както там му викат та да повторя нещата са различни не мога да кажа че мача Федерер Надал на Уимбълдън е купен щото не харесвам Надал .... но мога да се осъмня в шампионата от Ф1 от минлата година , както и в някои подпирания на даден отбор през годините (след 2000) .........
mateo
на 28.08.2008 в 00:20:11 #178идеята ми е че твърдението че Ферари са си гърмяли сами мотора когато и да е било това звучи налудничаво предвид това че няма никаква логика и никакви предпоставки колкото до гърмежите по хиляда начина могат да станат и по всяко време. последното на Кими ми се стори че и самия той го пресили малко повече в завоя на старта та за миналата година шампионата след този скандал се появиха много публикации дори в сериозни световни медии че е окрасен. дотолкова че до последното състезания да няма ясен победител(тоест Мак трябваше да се постарят да бъдат настигнати) и да не пречат на Ферари в последното ГП. от Ферари се искаше да финишират по-точно Кими. това си беше част от наказанието, та затова и изглеждаше малко странно, не взеха точките на пилотите а само на отбора. даже ги грозеше 2годишно изхвърляне , но всичко това не се случи защото Максчо и Бърнито знят че това ще им докара доста загуби(липсатана Мак в кервана) та си спретнаха поредното порно, което малко английско така в такъв стил и вълка сит и агнето цяло(в буквален смисъл)
$l^cKwAr3
на 28.08.2008 в 00:17:24 #177Матео, ти да не си фен на Сащо Диков .. с тези съдии и конспирации за нашето Арпфг-шит То не, че има нещо НеЪредено там де За Ф1 нещата ми се виждат малко по-сложни.. Да има леко подпиране от страна на ФИА към някой отбор, да... Но да си твърдим за нарочно спъване на единия или другия пилот и то от собственият им отбор.. малко не ми се вярва.. От тая вечер съм фен на Бате Бойко .. И само Берое
mateo
на 28.08.2008 в 00:04:50 #176гледам и някви конспирации нещо .. първо според мен трябва да има разлики едно е да твърдиш, че слънцето днес е силно защото иска да те преебе задето си си забравил шапка в планината, друго е да имаш съмнения дали някой мач от А група (и не само наща) са нагласени. напрактика и 2те са тотални конспирации и могат да те обвинят за луд по еднакъв начин и за двете. само дето май не е бил луд този който се е осъмнил в един немски съдия та се е стигнало да разследването му така и до разобличаването му , че е гласил резултати такива да съвпадат със заслозите му (или нещо подобно беше правил)
mateo
на 27.08.2008 в 23:58:35 #175иначе доста въпроси са захванати ... за трудността едно време може би болидите са били по-нестабилни за управление, не толкова ръчката за скоростите, която само разсейваше . тя не отнема нито дава вродена бързина. факт е че в днескашната Ф1 могат да се видят доста лигльовци като Бътън например. но има и друго. Рубенс сега не изглежда по-смел от Розберг да кажем , а кара от 93та мисля и не преживял не малко, без да уточнявам. така че каквото и да е си трябва трибуквие да летиш с над 300 в кабрио.. както беше казал някой
mateo
на 27.08.2008 в 23:45:59 #174Фюрер, вече хващам къде е разликата между теб Делетер и Кроската. единия е от ЦСКА, другия от Левски(ха да им е честито) а 3тия не харесва и 2та отбора, много ясно че сте различни очевидно е само не става ясно ако се появи Рудолф Хес от Локо Сф ли ще или?
$l^cKwAr3
на 27.08.2008 в 22:59:26 #173Уотърует, знам го това много добре Закачката ми беше с Кроса, щото така и не ми обясни дали само от претоварване може да изпуши даден двигател.. все пак му напомних, че на неговия идол двигателя му изпуши в загряващата обиколка..А това, че никой няма да изнесе истинските причина публично е от ясно по ясно
Saso
на 27.08.2008 в 22:19:54 #172waterwet... именно!
waterwet
на 27.08.2008 в 22:01:07 #171$l^cKwAr3, В 90% от случаите, официалната информация е, да речем скрита (по нашенски лъжа). Ако се каже каква е, това означава да дадеш страшно скъпа инфо за без пари на конкуренти, а там са хора-милионери - ти прецени дали са глупаци!
Saso
на 27.08.2008 в 22:00:24 #170Ей го и дебелия се появи! Къде си бе келеш, малък?