Дисквалификацията на Фелипе Маса не е правилна! Три независими сензора показвали, че задната дясна гума на състезателя преди старта за Гран при на Бразилия не е била загрявана над допустимите от Пирели 110 градуса по Целзий.
Това обясни шефът по операциите на пистата в Уилямс Роб Смедли. Затова екипът ще обжалва санкцията. Според измерванията на ФИА стойността е била 137 градуса, или цели 27 над допустимото, и затова след финала бразилецът беше дисквалифициран и загуби 8-ото си място, на което финишира. Иначе налягането в самата гума е било 20.6 psi, или с 0.1 над задължителния минимум, което не е нарушение на правилата.
„Причината да обжалваме е, че имаме 3 независими източника, които показваха, че сме в границите на позволеното от Пирели, заяви Смедли. - Те ни обясниха, че измерването на ФИА е това, което важи. Другите 3 имали по-малко значение." Според Смедли единия от сензорите на тима, който е показвал стойности в рамките ная разрешение, е същият тип, какъвто използва и ФИА. Но той е показвал доста по-различни цифри спрямо този на федерацията.
„Първият ни сензор (PT1000), който е вътре в покривалата на гумите, показваше стойност 104 градуса на повърхността, когато свалихме гумите от чохлите на стартовата решетка, обясни още Смедли. - Следващият независим източник е от данните на болида, който показваше 105.7 градуса.
В допълнение имаме и независими данни от датчика, който е същият като на ФИА, който Пирели направи за нас след случилото се с Мерцедес в Италия. Там също нямаше отклонение от нормата. Затова за нас в много критично да разберем къде е проблема, защото имаме 3 сензора, които не показваха нищо подобно на това, което от ФИА измери на решетката".