Отборите от Формула 1, които са недоволни от новите правила за сезон 2010, могат да направят свой собствен шампионат, ако не са съгласни с условията на Международната федерация по автомобилизъм (ФИА), категоричен е нейният президент Макс Моузли.
Асоциацията на отборите (ФОТА), начело с Ферари, води дълги преговори с ФИА относно отмяна на едно от правилата, които бяха приети по-рано тази година. То гласи, че през сезон 2010 ще бъде въведен доброволен таван на бюджетите от 45 милиона евро, а спазващите го ще получат по-голяма техническа свобода и правото на предсезонни тестове.
"Казах им, че ако искат да правят собствени правила, може да организират свой собствен шампионат. Ние контролираме световният шампионат във Формула 1 и ние създаваме правилата за него. Правим това от 60 години и ще продължим да го правим", заяви Моузли.
CrossFire
на 05.06.2009 в 22:39:18 #10Ей чукундур, кво става с брикета бе? Селяк миризлив.
maranello
на 05.06.2009 в 17:51:25 #9Тъпак, не става въпрос за точки, а за пари.
p4elen_med
на 05.06.2009 в 16:29:58 #8Прав е дъртия перверзник за какво се мислят куците кончета? Та те до преди няколко кръга нямаха спечелена точка.
maranello
на 05.06.2009 в 12:44:44 #7Именно, без големите отбори и зрителския интерес ще отиде на кино.
Vast
на 05.06.2009 в 12:11:48 #6А колко ще е лъвски, лъвският пай без големите е отделен въпрос. Но на лакомите "бели якички" още не им увира това, май...
maranello
на 05.06.2009 в 10:36:42 #5"Освен дезертьорите от Уилямс, които се отказаха от каузата, документи за 2010 г. са подали още девет тима: Продрайв, Лола, USF1, Суперфънд, Марч, Кампос, Лайтспийд, Брабам, Епсилон Еускади и Ен Текнолоджи, с което колите на старта на новия шампионат биха станали точно 20."
К'ви са тия отбори бе? Откъде изведнъж се пръкнаха? Естествено, че всеки ще иска срещу някакви си 30 млн. паунда годишно да си папка от лъвския пай. 
maranello
на 05.06.2009 в 10:34:43 #4Пукни дърт, лаком пръч!
Според мен причината Мозли да иска такива промени в регламента е много прозаична и твърде прозрачна. С налагането на бюджетни тавани ще влязат сума ти малки отбори като Лола, Продрайв, Брабъм. В същото време Ф1 е печеливш бизнес и генерира едни стабилни приходи от ТВ права, които се разпределят между отборите. В същото време популярността на спорта, която е реалния продукт, който се продава, не се определя от тези отбори, а от големите тимове като Ферари, Макларън, Уилямс, Тойота и пр.... Постъпленията от ТВ права се разпределят в края на сезона пропорционално между отборите според спечелените точки. Отделно отборите, които се вместят в рамите на бюджета определен от ФИА, ще имат право да се възползват от технически предимства, забранени за тимовете с големи бюджети и това ще им дава предимство в състезанията, съответно ще им позволява да се борят за точки, следователно и за пари. И каква ще е равносметката? Малки тимове с малки разходи за развойна дейност ще си натопят доволно човките в лъвския пай. И от това най-вероятно ще се облажат Мозли и висшите функционери във ФИА покрай него, които толкова яростно натискат за въвеждането на новите правила.
Vast
на 05.06.2009 в 08:26:55 #3Като му спрат кинтите за "каки" ще му се изясни...
д мраз
на 05.06.2009 в 06:24:19 #2Мозли нещо не е наясно
CrossFire
на 04.06.2009 в 22:29:09 #1И ще налапате чучура тогава, овчари, вместо да благодарят че 70% от гледащите Ф1 я гледат заради Ферари, те хапят ръката която ги храни, ами ще има алтернативна формула, но да не стане така че алтернативната формула да остане единствената а тия дърти педали да се гръмнат.