"Макларън" потвърди, че няма да представя нов основен спонсор при премиерата на болида си за 2014 г. в петък, но пък ще разчита на "най-големия оперативен бюджет" в своята история.

Това заяви управляващият директор на екипа от Формула 1 Джонатан Нийл пред сайта pitpass.com.

"Няма да представяне нов генерален спонсор при премиерата на новия MP4-29 на 24 януари, но списъкът с нашите спонсори продължава да поражда завист в питлейна", каза Нийл.

През март "Макларън" обяви раздялата си с "Водафон" в края на изминалия сезон след 7-годишно партньорство. Отборът обеща "вълнуващо съобщение" на 2 декември, но такова не последва и очакванията бяха насочени към премиерата на болида на 24 януари.

Липсата на заместник на "Водафон" означава, че "Макларън" ще остане без основен спонсор за първи път от 2006 г. Въпреки това Нийл настоя, че екипът е в финансово стабилен и подчерта дългия списък от партньори, сред които са компании като Hugo Boss, Tag Heuer и Hilton.

Ключово за това е и решението на акционерите да реинвестират приходите от печалба, вместо да си раздадат дивиденти. "Като имам предвид всичко това мога да кажа, че за 2014 г. "Макларън рейсинг" ще има по-голям оперативен бюджет откогато и да било в историята", каза Нийл.

В края на миналата седмица британците обявиха, че бившият дългогодишен шеф на тима във Формула 1 Рон Денис си връща незабавно управлението с назначаването му за главен изпълнителен директор на "Макларън груп".

Задачата му е "да изведе "Макларън" до нова и вълнуваща страница от неговата история", като завръщането поставя под въпрос бъдещето в отбора на досегашния изпълнителен директор Мартин Уитмарш. Междувременно от екипа обявиха, че новият MP4-29 е преминал успешно задължителните краштестове на ФИА седмица преди първите предсезонни тестове на "Херес".