Историята на трасето в Сингапур започва с категоричното „не" от страна на Бърни Екълстоун, казано в отговор на предложението за провеждане на Гран при в страната. Утре обаче ще станем свидетелите на първото нощно състезание във Формула 1, което ще се проведе именно в Сингапур. Ето как това „не" се е превърнало в „да". Организацията на това Гран при е мащабна и до момента няма аналог в най-бързата надпревара, но е факт.

Кои са хората, които са накарали Бърни да промени намерението си. Ето хронологията на създаването на Гран при на Сингапур.

Трасето в Сингапур
април 2005 - Президентът на сингапурската федерация по автомобилен спорт (SMSA) Матю Ли получава разрешение за проектирането и строителството на улично трасе. Ескизите, предложени на Херман Тилке (архитектът на пистите във Формула 1 в последните години), включват две рисунки - "кратко" трасе (3800 м) и "дълго" трасе - над пет километра.

април 2006 - Представители на Сингапур заявяват желанието си да подадат заявка за провеждане на Гран при.

януари 2007 - Бърни Екълстоун води преговори с правителството и бизнесмени от Сингапур за подписване на договор. Архитектурното бюро на Херман Тилке вече е подготвило подробен план на новата писта.

март 2007 - Появява се информация, че дебютното състезание в Сингапур ще се проведе през нощта и ще бъде на изкуствено осветление.

април 2007 - Марк Уебър, зад кормилото на обикновен автомобил, минава по улиците, които ще бъдат включени в новото трасе.

април 2007 - Бърни Екълстоун съобщава на журналистите, че състезанието в Малайзия и Сингапур, въпреки географската близост, ще са в различни части от сезона - Малайзия запазва мястото си в началото на сезона, а надпреварата в Сингапур ще е през есента.

май 2007 - Министърът на търговията и промишлеността на Сингапур потвърждава, че е договорено провеждането на Гран при във времето септември-октомври 2008 година.

август 2007 - Началото на строителството на трасето. 70% от дистанцията пилотите ще карат по градски път, а 30% ще се построят. Официалната първа копка е на 31 август.

октомври 2007 - подписан е контракт за разработката и поставянето на системата за осветление на пистата.

октомври 2007 - ФИА потвърждава графика на провеждане на Гран при Сингапур, както и че състезанието ще бъде през нощта.

октомври 2007 - В Сингапур изпитват първия прототип на системата за изкуствено осветление.

ноември 2007 - Компанията SingTel става основен спонсор на надпреварата в Сингапур.

декември 2007 - Организаторите уточняват времето на старта. Състезанието започва в 20 часа местно време.

февруари 2008 - В първия ден на продажбата на билети по електронен път сайтът не издържа на голямото количество желаещи и блокира. В него за заложени 70 000 билета.

март 2008 - Техническата работна група, състояща се от хора от отборите, се отказва от провеждането на тестове през нощта. Пилотите за първи път ще опитат трасето по време на свободните тренировки.

март 2008 - Организаторите обявяват, че ще строят допълнителни трибуни за 10 000 зрители.

март 2008 - Пред журналисти се демонстрира системата за изкуствено осветление.

април 2008 - Обявено е, че функциите на маршалите в Сингапур ще бъдат заменени от електронната система DigiFlag. На пистата са монтирани 35 електронни табла, които се командват от центъра за управление на състезанието. Системата DigiFlag, с помощта на ECU, е синхронизирана с индикаторите на кормилото на пилотите. Така състезателите могат оперативно да получават информация за ситуацията на пистата.

май 2008 - Потвърдено е разписанието за уикенда.

юли 2008 - Компанията „Филипс" става официален доставчик на осветителни тела за трасето. Разработен е специален прибор, позволяващ оптимално да се разпредели светлинния поток от лампите, като са обмислени и възможните проблеми в завоите и при силен дъжд. Съобразено е и нужното осветление за телевизионно отразяване на състезанието.

юли 2008
- Четири дни преди началото на състезателния уикенд са продадени 95% от билетите.

За състезанието
- Първата нощна надпревара в историята на Формула 1
- Първото улично състезание от Формула 1 в Азия
За пистата
- една от трите писти, движението на която е срещу часовниковата стрелка (така е още в Турция и Бразилия)
- дължина на пистата: 5.067 км
- широчина: от 10 до 15 метра
- обиколки: 61
- състезателна дистанция: 309.95 км
- време на обиколка: 1 минута 30 секунди
- максимална скорост на правите: около 300 км/ч
- завои: 23 (13 леви, 10 десни)
- възможности за изпреварване: в завои 1, 7, 14
- скорост в най-бавния завой: 78 км/ч
- скорост в най-бързия завой: 275 км/ч
- защитни бариери: 2 600
Система за осветление
- проект: Valerio Maioli S.p. A.
- обща консумирана мощност: 3 180 000 ват
- дължина на конструкцията за осветление: 6 300 м.
- дължина на кабелите за осветление: 26 283 м.
- леки лампи: 1500, по 2000 ват всяка
- вертикални стълбове, които са през 32 метра: 240
- самостоятелни генератори: 12 (включително резервните)
- сила на светлинния поток: 3 000 лукса (четири пъти по-силно, ако го сравним с футболен стадион)
Интересни цифри
- зрители: над 100 000 ежедневно
- трибуни: 13
- очаквано количество употребено шампанско: 15 000 бутилки
- стюарди: около 1000