Директорът на Ред Бул - Кристиан Хорнер, е убеден че необходимото количество гориво за задължителната 1-литрова проба е било в колата на Себастиан Фетел, но правилникът забранява да се свалят елементи на болида и затова не е можело то да бъде източено.

Решението на стюардите гласеше, че техническият преглед по колата е установил "недостатъчно количество гориво за проба" и така Фетел беше дисквалифициран от квалификацията за Гран при на Абу Даби. Хорнер, който приема наказанието за справедливо, настоява, че горивото е било там, но целият литър не е можел да бъде изваден без да се махат елементи от болида, а правилникът на Формула 1 забранява това.

"Според правилата този един литър гориво трябва да може да се осигури за проба без да се махат елементи, без колата да бъде манипулирана. Вярваме, че горивото е било в резервоара, според това, което ни казаха Рено, но нямаш право да демонтираш", обяснява Хорнер.

"Инструкцията от Рено беше ясна. Искаха да спрем двигателя веднага заради проблем с резервоара. Това и направихме. ФИА приеха това, приеха техническия проблем, за който Рено ни докладваха, но по правилник от колата трябва да може да се вземе проба 1-литър, а от нашата успяха да извадят само 850 мл. Рено са убедени, че останалото гориво е в резервоара, но колата беше извадена от закрития бокс на ФИА през нощта за още изследвания. Разочароващо е и трябва да разберем какъв е бил проблемът. С Рено работим по въпроса и те определят количеството гориво, което влиза в колата", заявява Хорнер и смята, че все още има надежда Фетел да ограничи щетите от случилото се.

"Трудно е да се каже какви ще са последиците в битката за титлата. Имаме дълго състезание пред нас и има възможност. Ще атакуваме и съм сигурен, че Себастиан ще покаже на всички защо е голям пилот. И преди е правил страхотни състезания от дъното на колоната, затова не се съмнявам, че може да го направи отново", категоричен е шефът на Ред Бул.