Той е предизвикателен и скандален, той е забавен и раздразнителен, той може да бъде и обикновен. Бриаторе спечели две титли с Михаел Шумахер с тима на Бенетон и повтори този подвиг с Фернандо Алонсо и Рено. Флавио е готов с решението на нова задача - да задържи двукратната шампионска корона в своя тим... Босът на Рено не един път е бил победител на пистата, а списъкът с неговите фенове расте. Той никога не е жертвал своята индивидуалност при желанието да постигне даден успех. През тази година Бриаторе трябва да реши нова трудна задача. Хейки Ковалайнен замени Алонсо, а италианецът знае, че да се повторят успехите от предните два сезона ще е трудно. Флавио обаче е готов за битката.

- Г-н Бриаторе, колко уверен се чувствате като шеф на Рено?

- Завършваме нашите първи тестове. В момента пробваме само две коли. През зимата работихме добре. Сега при нас го няма Фернандо, но това не влияе на ефективността на отбора. Изминахме две състезателни дистанции - една с Физикела и една с Ковалайнен. Всичко върви добре. Гордея се, че на нашите коли ще ма логото на ING. Много е важно да имаме финансова опора в лицето на такава водеща компания. Доста хора смятаха, че
Формула 1 е пред финансов срив, след като бе забранена рекламата на цигарени изделия. Ето че нещата пак се подредиха и шампионатът продължава да е все така зрелищен.

- Готов ли е Рено да покаже, че успехите не са били свързани само с Алонсо?

- Вярвам в своя отбор. Не казвам това, защото съм романтик. Казвам го, защото още с Бенетон доказах своите възможности, след като открих Михаел Шумахер, а след това повторих успеха и с Фернандо. Когато преди пет години с Рено заявихме участието си във Ф1, никой не би заложил и пени за нас, че ще станем шампиони, и то два пъти. Дори тогава чух реплики, че ми е провървяло с Шумахер и втори път такъв късмет няма да имам. Е, спечелих четири титли за две години и все още сме в играта.

Ковалайнен- Ще съумеете ли да намерите заместник на Фернандо?

- Вие знаете за Ф1, колкото и аз. (Усмихва се.) В надпреварата най-важно е едно - да се финишира и да се трупат точки. За да се изпълнят тези неща ви е нужна добра кола. След това трябва да се уверите, че болидът ще завършва всяко състезание, а инженерите трябва да са наясно, че надпреварата се състои от 64 обиколки, а не от 58 или 18. Това е първото нещо, което трябва да научат всички членове на екипа. Второ, вярвам, че Физикела и Ковалайнен са напълно способни да печелят състезания и да ги виждаме на подиума.

- Говори се, че напускането на Фернандо е сплотил колектива на Рено?

- Раздялата с Фернандо е загуба за нас. Винаги казвам това, което мисля. Алонсо бе голяма ценност, от която ние се лишихме. Но също така знаем колко добър е Хейки. Ковалайнен бе
готов за Ф1 още през 2002 г. Още тогава повярвах в неговия талант, но дебютът не трябваше да е толкова рано. Сега дойде времето на Хейки и смятам, че той е готов да пришпори колата и да печели състезания. Много хора говорят за опита, но мога да кажа, че има голяма част от пилотите, които са доста опитни, но пак не печелят състезания. Има колеги, които държат на опита и взимат само пилоти, които имат натрупана база. Страх ги е да погледнат към младите.

- Виждате ли у Хейки талант на високо ниво, какъвто забелязахте във Фернандо или Михаел?

- Ще видим. Смятам, че Хейки има талант. За да го покаже обаче трябва да му дадем подходяща кола. Ще дам за пример Фелипе Маса от миналата година. Никога не съм смятал, че Маса е толкова добър. Ако сега се намирахме в началото на миналия сезон и ме бяхте попитали какво мисля за Маса, бих ви отговорил, че той е просто средняк. Дадоха му обаче добра кола и той се промени. В две-три състезания действително кара потресаващо добре. При нас Физикела ни помогна да спечелим титлата при конструкторите. Всички говориха за Фернандо, но и Физикела също финишираше в състезанията. Когато един отбор спечели шампионата при конструкторите, това означава, че и двамата пилоти са трупали точки.