След многократни протести от представителите на Ред Бул и Рено, които използват еднакви двигатели, но с по-малко мощност от моторите на Ферари, Макларън и БМВ, представител на ФИА заяви, че преди новия сезон тези, които имат по-слаби двигатели, ще имат възможност да усъвършенстват моторите си.

Решението предизвика доста дискусии в средите на най-бързата надпревара, защото в момента доработката на двигателите е забранена. Преди година ФИА реши това с цел да се оптимизират разходите на отборите.

„Заявлението на ФИА за възможност за доработка на моторите противоречи на обявената програма за намаляване на разходите. Първо, всичко е въпрос на конкурентоспособност, а това ще измени положението на силите. Второ, такава възможност трябва да се даде на всички участници в шампионата. Трето, ако избягаме от ограниченията, започваме ново технологично състезание, а направата на двигателите и в момента е доста скъпа работа, твърди шефът на БМВ Марио Тайсен. - Мисля, че този въпрос трябва да бъде обсъден на заседанията на FOTA, техническата работна група и групата на разработчиците двигатели. Идеята е да се постигне общо решение на това трудно положение."

„Всички сме удивени от това решение. Ние се договорихме за икономия на пари и петгодишен срок на „замразяване" разработките на двигателите и работим в съответствие с тези ограничения. За да реализираме икономия разпуснахме отдела, който отговаряше за програмата за дългосрочно развитие на моторите, като оставихме само тези, които се занимават с въпроса с надеждността.

Тези хора разбират от материалите и свойствата на материалите, които използваме при направата на двигателите. Това са съвсем различни специалисти от инженерите по двигателите, казва босът на Макларън Рон Денис. - Аз дори се съмнявам, че с появата на системата за използване на кинетическата енергия (KERS) можем да говорим за изравняване на качествата на моторите. Това действително е интересна, революционна технология, сложността на която ще позволи на определени отбори да получат преимущество над други.

Колкото обаче тази система е сложна, толкова е и скъпа. Имам опасения, че ще изгубим стабилност. За да изравним моторите, трябва да изравним и KERS. Ние не възразяваме против доработката на двигателите, но всички отбори трябва да бъдат в равна ситуация. Ни ще вложим пари, ще намерим необходимото финансиране. Ще направим всичко, за да бъдем конкурентоспособен тим, но искам да кажа, че това е странен способ на икономия. По това време на миналата година бе обявено "замразяването" на регламента. Отборите акцентираха своето внимание на други аспекти, а сега отново "размразяваме" моторите. Подобни промени водят до нови разходи. Ако ще променяме нещо, трябва добре да знаем какво и защо го правим. Няма смисъл просто да си говорим нещо, а после да не го спазваме."