Марк Уебър обоснова решението си да приключи състезателната си кариера. Той сподели, че голяма роля за това е изиграл страхът му да не участва в повторен сериозен инцидент, като този на пистата "Интерлагос" през 2014 година.
Звездата на Porsche в сериите по издръжливост (WEC) и бивша такава във Формула 1 обяви в началото на миналия месец, че приключва със състезанията, а катастрофата в последните минути от шестчасовото предизвикателство в Бразилия преди две години му е останала като едно наум.
"Катастрофата в Бразилия беше ужасна за Ан, моята съпруга. Това беше адски труден момент за нея. Бях късметлия там, защото инцидентът беше зверски, но не пострадах толкова сериозно. Това бе и най-дългото ми възстановяване след катастрофа в цялата кариера.
Тази година Брендън катастрофира по време на "6-те часа на Силвърстоун". Знам, че е част от играта, но не мога да свикна с това. Всъщност понякога, докато се състезавам, се питам "Човече, защо си в колата". Когато един състезател стигне дотам, значи е време да спре. Все по-често започнах да искам да бъда другаде по време на състезанията. Това просто не е добре", сподели Уебър часове преди квалификацията за "6-те часа на Шанхай".
Уебър остава непреклонен в твърдението си, че не съжалява за сушата си на "Льо Ман": "Катастрофата ми на "Льо Ман" с Мерцедес през 1999 година бе един от най-трудните периоди в живота ми. Оттогава ние просто не се разбираме.
В допълнение към това, не ми харесва и, че състезанието е толкова дълго. Пристигаме в Париж десет дни по-рано. Аз съм доолен от това, което дадох на Porsche и част от мен спечели на "Льо Ман", защото участвах в развитието на болида".