Завръщащият се във Формула 1 "Хонда" ще се окаже в неизгодна позиция спрямо преките си конкуренти в доставката на задвижващи системи, става ясно от нов прочит на правилата.
Японският производител се завръща след седемгодишно отсъствие и ще доставя агрегати за "Макларън" през този сезон.
Оказва се, че новото партньорство ще бъде поставено в неблагоприятна позиция спрямо преките конкуренти. Трите миналогодишни доставчика - "Рено", "Мерцедес" и "Ферари", вероятно ще могат да развиват моторите си в рамките на сезон 2015, докато "Хонда" може би няма да има такова право.
"Рено", "Мерцедес" и "Ферари" трябваше да спрат развитието на шестцилиндровите си мотори през февруари 2014 г., както гласеше правилникът. Но се оказва, че за тях няма такова изискване в правилника за 2015 г.
В книгите пише, че новите двигатели трябва да бъдат хомологизирани до първото състезание. Но не се казва нищо за развитието на старите двигатели.
"Винаги се е предполагало, въпреки че не е точно упоменато, че производители трябва да правят модификации по двигателя в рамките на поставените правилата срокове и след това да представят своите модели. Просто е, но когато се чете, не се казва точно така, за съжаление", заяви говорител на ФИА пред "Аутоспорт".
При това положение може да се смята, че само "Хонда" е абсолютно задължен да представи двигателя си до 28 февруари - по средата на последните тестове за зимата. След това до края на ноември няма да може да прави промени.
Дупка в правилника на Формула 1 може да дискриминира "Хонда"

Източник: McLaren
БЕЗ РЕЗЕРВИ
Още по темата
Водещи
Бизнес
Истории
