Отборът на БМВ-Заубер ще напусне Формула 1 след края на сезона, обяивха официално тази сутрин. На спешна пресконференция свикана в централата на БМВ в Мюнхен шефовете на компанията дадоха зелена светлина за закриването на отбора във Формула 1.
Баварците се надяваха този сезон да се борят за световната титла, но вместо това болидът им се оказа далеч от очакванията на всички. Постоянното изоставане и премахването на КЕРС, за която БМВ се застъпи най-много, също ще изиграят роля в каквото и да било решение. Според д-р Марио Тайсен, лошата форма не е променила отношението на борда на директорите на компанията към екипът от Формула 1.
"Анализирахме и изчислихме параметрите на ситуацията с програмата ни за Формула 1 с борда на директорите малко преди началото на сезона. Оценката бе много добра и за момента това не се е прменило. Явно всички са разочаровани от резултатите, но освен това не сме чули нещо друго.", сподели Тайсен.
БМВ стана вторият производител в последните 8 месеца напуснал Формула 1, след като Хонда напусна през декември, заради световната криза. БМВ се подготвяше до последно да подпише новият договор "Конкорд", който щеше да го обвърже с Гран при до 2012 година.
CrossFire
на 30.07.2009 в 14:08:50 #12Политиката на Фолксваген отрича хай-тек моторен спорт като Ф1 в който потъват милиони а печалбата не е сигурна, Фолксваген са селска компания със селски виждания и селски манталитет, спънаха Ламборгини и ги приравниха с Ауди скоро наследникът на Ауди Р8 ще е съперник на Мурсиелаго или Ауди Р9 евентуално. Фолксваген искат да печелят пари а не да дават такива, добре че беше дизайнерът Люк Донкерволке да направи Мурсиелаго и Гаярдо че на външен вид поне да са красиви, иначе досега да бяха фалирали. Фолксваген са селяндури защото правят двигатели за всичките си подразделения и Ауди и Ламбо и Бентли и Бугати всичкото е с двигатели Фолксваген с цел намаляване на разходите, всъщност двигателят на Бугати Вейрон е тръгнал от схемите на един от първоначалните варианти за Фолксваген Фаетон В12, а защо да си купува човек Порше Кайен след като може да си купи маскираният Кайен - Фолксваген Туарег, лидерът по мощност Туарег В10 е напълно еднакъв с Кайен Турбо С, порнография, при Ферари примерно няма такива съпоставки, да ползват един двигател за 5 модела или шасита или т.н Нещо да се взаимства - да, но чертежите на Туарег и Кайен са еднакви т.е една и съща кола с друга емблема, Ауди А8 и Фаетон, Ауди А4 и Пасат... От тия освен Льо Ман друго не се очаква. А БМВ не са толкова малка компания - 14-тия по големина автопроизводител на планетата, от 48 класирани, просто не са доволни че никакви ги няма в Ф1 и им е писнало от провалите и чакането.
waterwet
на 30.07.2009 в 00:03:20 #11Е то явно става дума за Макларън Мерцедес конкретно, а не за двигателите им като цяло. Все пак Мерцедес не участват /доколкото аз знам/ като акционери в Браун ГП или във Форс Индия. Ред Бул могат да бият с двигатели Рено, ама отбора на Рено ако не печели нищо едва ли ще ги грее много този факт. -------------------- Това определено е близо до проблема, а той е комерсиализация на Ф1, заради точно тези заводски лакомии. Производителите на автомобили доставят двигатели, всичко груго в концепцията на болид от Ф1 трябва да е далече от тях, че обърнаха формулата в полигон за тестове на нови компоненти.
Rage
на 29.07.2009 в 17:11:33 #10vegard , Е то явно става дума за Макларън Мерцедес конкретно, а не за двигателите им като цяло. Все пак Мерцедес не участват /доколкото аз знам/ като акционери в Браун ГП или във Форс Индия. Ред Бул могат да бият с двигатели Рено, ама отбора на Рено ако не печели нищо едва ли ще ги грее много този факт.
vegard
на 29.07.2009 в 16:40:12 #9Мчи тоо мерцедес са с има-нема 7 победи тоя сезон. Не разбрах кво искаш да кажеш
Forza
на 29.07.2009 в 16:17:28 #8Сега очакваме и Мерседес да се оттегли! Това са немците - като не могат да побеждават и се оттеглят.Не могат да губят и това си е!
Rage
на 29.07.2009 в 16:08:53 #7Varvarin, Има смисъл в това, което казваш, но все пак си мисля, че хората не гледат Ф1 повече заради това, че има много "масови" или "комерсиални" марки. Според мен тази логика за интереса към Ф1 не е много удачна. Т.е. Ферари и Макларън като не са масови марки и не предизвикват интерес у зрителите, защото те не могат да си позволят да карат такива коли, така ли? Хич не ми се вързва това. А и да не забравяме, че преди 10 години нямаше нито БМВ, нито Тойота във Ф1, но пак си се гледаше и не беше "пред закриване". Пък и аз си карам Ситроен, ама не гледам само WRC по тази причина Може да не им харесва на феновете на БМВ /и е разбираема реакцията им/, но този отбор ще си замине от Ф1 и нищо няма кой знае колко да се промени. Това е реалността. Жалко все пак, че "баварците" си тръгвт.
Varvarin
на 29.07.2009 в 15:14:15 #6Румениге и си прав и не. Вярно е, че не е добре за Ф1 да се махат отбори като БМВ, които са и по-масова марка, в сравнение с Ферари и Маковете. Въобще за здравето на Ф1, отбори като Тойота, Хонда (както бяха), БМВ, са много важни. Не си прав обаче, че БМВ са много голям конценр, не са. Тойота, ФВ, това са големите концерни, които остана след рухването на ГМ. БМВ са може би средна работа като големина (не говоря за марка и престиж и т.н.) и напълно разбирам решението им. В условията на свиване на пазара и криза, разходите за Ф1, ако не са сериозно оправдани, изглеждат безсмислени. БМВ освен това си имат много сериозни позиции в туристическите шампионати, където яко се борят с ФВ (и по-точно Сеат клона им), като тези шампионати се гледат от много хора, които са и потенциални купувачи точно на тези коли, които се състезават в тези шампионати. Аз не веднъж съм се питал, защо ФВ (или Ауди или Бугати, който и да е от клоновете на ФВ) нямат отбор в Ф1, но отговорът може би е много прост - не им е в политиката да харчат пари за това. Освен това постоянните разпри в Ф1, неуредици, намаляване на зрителите по всички писти в последните години наистина поставя под въпрос смисълът за някои отбори да участват в Ф1. Така, както се махат БМВ, така могат да се махнат и Тойота и тогава нещата са на закриване на Ф1.
opera
на 29.07.2009 в 14:21:59 #5нормално решение като се има предвид батака във Формулата.Няма да се учудя ако и Рено и Тойота също напуснат
Rage
на 29.07.2009 в 14:21:13 #4Не е въпроса само дали са успяли или не, а дали искат в бъдеще да дават пари /и то доста/ точно в този спорт. И като са решили да не инвестират повече пари за какво да стоят и да участват - само за бройката ли? В конкретния случай аз също не смятам, че Ф1 ще стане по-добра или по-лоша без тях.
zl0
на 29.07.2009 в 12:57:36 #3Бимерр-ите са големи бе се пак тва е добра марка
resistor
на 29.07.2009 в 12:50:32 #2Ми няма нужда от тия? Формулата верно няма да е същата - но няма и да е по-зле Според мен нищо не успяха БМВ както и Хонда
Deleter
на 29.07.2009 в 11:51:51 #1Жалко! Без БМВ формулата няма да е същата