Бърни Екълстоун сподели своето виждане за управлението на новите собственици от на Формула 1 - "Либърти Медия".

От Либърти Медия искат да намалят разходите, но Ферари и Мерцедес не са съгласни. Какво ще кажете?

- Да намалят разходите? Не вярвам, докато не го видя. В основата на Ф1 е технологичното развитие, което няма как да стане, ако не се влагат пари. И аз мечтая да видя шампионат с 20 отбора и 20 различни доставчика на двигатели, но това е утопия. Възможно е Либърти да имат идеи, които моята глава все още не е готова да роди.

Има вариант и да е така, но тези идеи са на път да направят така, че Ферари да напусне спорта...

- Серджо Маркионе е от онзи тип хора, които, като кажат нещо, го изпълняват, а не говорят празни приказки. Хората от Либърти трябва много да внимават. Аз съм близо до Ферари от времето на Енцо и трябва да ви кажа, че това е много важен отбор за спорта. Винаги сме имали сериозни спорове, но накрая сме стигали до най-доброто решение. Защо трябва да се променя нещо, което в момента работи добре?!

Последните предложения на американците обаче не изглеждат много позитивни.

- Не мога да кажа. Голяма част от договорите съм ги подписвал аз преди време и сега те се опитват да ги променят. Към момента, в който аз бях начело, приходите бяха много добри.

Ако Ферари напусне спорта, ще се насочи ли към друг?

- Маркионе знае моята позиция. Аз съм "вътрешен човек". Знае, че каквото е намислил, аз съм там, за да го подкрепя. Наскоро обсъждахме доста неща в тази посока (смее се).

Люис Хамилтън за "трансфер" във Ферари: Червеното ми е любим цвят...

Хамилтън за "трансфер" във Ферари: Червеното ми е любим цвят...

"В този тим трябва да разберат, че не могат да имат всичко"

Ферари получава бонус от 70 милиона долара, без значение къде се класира. От Либърти искат да го отнемат.

- Не е бонус, а награда за участие, защото Ферари е част от Ф1 от самото начало на спорта. Никога не съм давал нещо на някого, без да е имало причина. Разпределяме парите на база резултати. Някои могат да го сметнат като допълнителна сума. Но това е гаранция, че те ще бъдат част от спорта. С Ферари имаме договор до 2020-а, според който те ще получават тези пари, но ако напуснат, ще дължат още по-големи неустойки. Но трябва да се знае - Формула 1 без Ферари вече няма да е Формула 1. Създадох този бизнес, подкрепяйки винаги Ферари, както и те мен. Може на някои да не им харесва, но присъствието на Ферари донесе приходи за останалите. Не бих посмял да помисля дори за свят без Ферари във Ф1.

Какви са позитивите и негативите от първата година на Либърти?

- Не бих могъл да кажа, тъй като вече не съм вътре в нещата. Но това, което виждам отстрани, не ми харесва. Като пример ще ви дам махането на момичетата от грида. Не смятам, че това е брилянтна идея.

А плюсовете?

- Не съм видял такива досега.

Сезонът започва с въпроса Ферари или Мерцедес?

- Първоначално бих отговорил, че Мерцедес пак ще доминира. Но не съм толкова убеден сега. Ферари направи много голяма стъпка напред и ще я видим скоро.

Тото Волф: Няма да сме перфектни в началото на сезона

Волф: Няма да сме перфектни в началото на сезона

"Има забележки към болида"

Фетел или Хамилтън, кой е №1?

- Това са коренно различни пилоти. Например - Люис допусна няколко грешки, миналия сезон, които не ми харесаха. Но това бе временно. Хамилтън е умен и може би най-бързият пилот в момента. Фетел спечели 4 титли, но евентуално пета с Ферари ще му донесе различна аура, на легенда. Той го знае, въпросът е да намери начин да я спечели.