Пилотът на Браун ГП Рубенс Барикело спечели състезанието за Голямата награда на Европа на пистата край Валенсия, 11-и кръг от световния шампионат във Формула 1. Успехът е първи за бразилеца от началото на сезона и на практика го върна в борбата за титлата. Втори финишира световният шампион Люис Хамилтън (Макларън Мерцедес), който изпусна победата по нелеп начин. Последното място на почетната стълбичка остана за пилотът на Ферари Кими Райконен.
Лидерът във временното класиране Дженсън Бътън остана седми. Състезанието бе кошмарно за пилотите на Ред Бул Рейсинг Марк Уебър и Себастиен Фетел, които не спечелиха точки. Австралиецът финишира 9-и, а младият германец отпадна в средата на състезанието, заради проблем с двигателя.
С основна заслуга за триумфа на Барикело са механиците на Люис Хамилтън, които сгрешиха фатално при второто спиране в бокса на световния шампион. 20 обиколки преди края на състезанието Хамилтън влезе в бокса за смяна на гуми и презареждане с гориво, но от екипа му явно не го очакваха. Това коства на пилотът на Макларън престой от повече от 13 секунди, от което се възползва намиращият се на втора позиция по това време на състезанието Барикело. Когато се върна на пистата Хамилтън изоставаше с повече от 6 секунди от Барикело и нямаше шанс да се пребори с опитния бразилец за първата позиция.
Така, след като бе абсолютен лидер през по-голямата част от надпреварата, Хамилтън сдаде първата позиция и пропусна възможността да запише втора поредна победа в шампионата.
КЛАСИРАНЕ ЗА ГРАН ПРИ НА ЕВРОПА:
1. Рубенс Барикело (Браун ГП)
2. Люис Хамилтън (Макларън Мерцедес)
3. Кими Райконен (Ферари)
4. Хейки Ковалайнен (Макларън Мерцедес)
5. Нико Розберг (Уилямс)
6. Фернандо Алонсо (Рено)
7. Дженсън Бътън (Браун ГП)
8. Ник Хайдфелд (БМВ)
.......................................................................
9. Марк Уебър (Ред Бул)
10. Роберт Кубица (БМВ)
11. Джанкарло Фисикела (Форс Индия)
12. Ярно Трули (Тойота)
13. Адриан Сутил (Форс Индия)
14. Тимо Глок (Тойота)
15. Роман Грожан (Рено)
16. Хайме Алгерсуари (Торо Росо)
17. Лука Бадоер (Ферари)
18. Казуки Накаджима (Уилямс)
19. Себастиен Буеми (Торо Росо)
20. Себастиен Фетел (Ред Бул)
Varvarin
на 27.08.2009 в 16:33:45 #27Кроска разбирам те, макар и Галфонсо да ми е безразличен, нито ми е симпатичен, нито непрятен, просто ми е все тая, ама Кими е много рисков пилот, а и се вижда вече, че не му дреме много и май няма особено желание да кара в Ф1. Виж, ако Льоб дойде в Ф1, както се чува, може да се опитате да докопате него, поне в ВРЦ е трепач, може да се разменят с Кими, малко вероятно, но кой знае Ако той и Роси дойдат в Ф1 ще стане още по-весело де
Rage
на 27.08.2009 в 12:03:43 #26CrossFire, Като си прав, прав си и това е. Направо не разбирам с какво Алонсо ще им помогне повече и за какво им е да сменят пилоти на Ферари, като те нямат проблем с пилотите. Не са им пилотите виновни за резултатите тази година. А освен това и имат изграден някакъв отбор, а пък ако дойде Алонсо... Не се сещам за съотборник на Алонсо, с който той да се е разбирал. Напротив, той е свикнал винаго на "по-особено" отношение към него. Дали ще го получи във Ферари е друг въпрос. Иначе Кими ме изкефи последните две състезания. САМО КИМИ!!! А иначе идеята на Крос за "пропускане" на една година и на мен не ми е чужда, ако Алонсо отиде във Ферари за сметка на Кими.
CrossFire
на 27.08.2009 в 08:46:56 #25ако вземат Галфонсо във Ферари кво шъ праиш? ======================================================= Ами ако е на мястото на Райконен ще пропусна 1 сезон щото ще съм бесен че са изтървали пилот като Райко и са взели мазното недоразумение испанско. Ако е на мястото на Лука Бадоер ще пропусна само половин сезон щото и Бадоер е по-добър пилот от алонзю но е доста по-възрастен, затова този ход ще го разбера някак си. Абе остави аз кво ше правя, те Ферари с тоя бастун ше хванат къра директно, вземат ли го поне ще знам че лимита на отбора е една победа на сезон и то когато отпаднат 14 коли и алонзю някак си додрапа 1-вото място, или ако на водача му гръмна двигателя. А за тася простотия дето пича разправя просто нямам думи, 2005 на Кими колата била по-силна от Рено 2005 Реното беше класа над макларъна тогава, тоя макларън как го събираха да финишира поне тогава???
Краен Кuмuст
на 26.08.2009 в 16:42:01 #24kolio,
Varvarin
на 26.08.2009 в 15:37:52 #23Леле Кроске, верно, ако вземат Галфонсо във Ферари кво шъ праиш?
CrossFire
на 26.08.2009 в 12:46:17 #22д мраз Ако във Ферари сменят Кими с алонзю аз ще обявя едногодишен протест и няма да ги гледам Какво му е на Райко? Направи супер състезание във Валенсия с каруцата на Ферари в момента, старта беше перфектен, показа зъби, дано да си изпълни договора и да не идва оня испански главоч че Ферари ще загинат ако дойде ел педерито.
д мраз
на 26.08.2009 в 04:59:35 #21Да бе,и щеше да падне от колата да скача и показва седем пръста,когато му изпадна от каруцата на бога седмата победа.Тъй де,като как така,шампион пък със шест победи,когато Кими имаше седем.Че той на тая седма победа се радва повече отколкото на шампионата,защото от край време си знаеше,че Кими е с две класи над него
kolio
на 25.08.2009 в 08:52:28 #20CrossFire Алонсо не е записал повече победи от другите пилоти когато е ставал шампион защото винаги е бил с по-слаба кола. Да в началото на сезона беше недостижим, но след 3 съсезания беше догоне и зпреварен от другите.Е имаше и късмет, възползваше се от проблемите на другите.Но след ХИЛ не е имали друг толкова добър пилот извличаш 110% от колата.И никога не е имал поддържащ пилот нато МИшо.
fen4etoo
на 24.08.2009 в 21:37:17 #19МАКЛАРЪН И ЛУИС ХАЛИЛТЪН - НОМЕР 1
bronze
на 24.08.2009 в 18:55:09 #18Дам, Кроската и мен ме радва. Личи си, че е голям фен на Ф1. А с каква страст коментира двукратният световен.
resistor
на 24.08.2009 в 17:25:02 #17Кроска ако те срещна някой ден ще ти стисна ръката за последния ти пост!!! Ти наистина си вманиачен на тема Ф1
rUDY
на 24.08.2009 в 13:46:03 #16Барикело направи 3-4 обиколки "празен" и нямаше вариант да стопи повече от 4 секунди. Така или иначе заслужена победа за Рубенс, след като беше толкова постоянен.
kolio
на 24.08.2009 в 09:38:35 #15Barbados Съгласен съм с теб.Баричело и без грешката в бокса щеше да изпревари Хамчо.Просто шампиона не можа да се откъсне напред.Тези 4 сек щаха да бъдат стопени за обиколките които правеше Баричело с празна кола.И аз се радвам за него защото 2 пъти този сезон го проваля Браун.
Deleter
на 24.08.2009 в 08:31:38 #14Много се радвам за Барикело. Той заслужаваше тази победа след многото лични неуспехи за него този сезон. Най-накрая доказа на критиците си, че когато е под напрежение може да овладее ситуацията и да спечели хладнокръвно. Шампионатът вече е във втората си половина, а още не се вижда кой ще спре Дженсън Бътън Може да не печели състезанията, но постоянството му засега го прави шампион. Ред Бул ако искат да го притиснат трябва доста да се потрудят, но новата конкуренция в лицето на Макларън и ФЕРАРИ ще им объркат сметките.
Barbados
на 24.08.2009 в 04:17:05 #13Всъщност Хамилтън не загуби първото място заради механиците.И без грешката в бокса, той си излизаше след Баричело. Просто не успя да натрупа комфортен аванс, докато Хейки правеше влакче преди първия пит.
bronze
на 24.08.2009 в 00:58:08 #12Добро представяне на Алонсито пред собствена публика. А, Кроска, какво ще кажеш?! Колкото да не го харесвам Люис, трабва да призная, че днес бе прецакан от собственият си отбор. Такава липса на професионализъм е подсъдима. Жалко за него, но шанс за ко - пилотчето.
waterwet
на 23.08.2009 в 22:56:02 #11Едно време и Сена губеше много състезания заради тъпите механици -------------------------------------------------------- ...на Уилямс, та така стана световен за 3-ти път през 91-ва. Айде стига глупости. С тези икономически интереси след като вече се състезават "каручки" с малък впряг от догодина ще скопят и конете та да не "ядат" по много, че нЕма да може да им дават да си доядат ако не им стига.
DUCATI
на 23.08.2009 в 21:44:49 #10Голям Хамилтон Първо блъска на червено в бокса,а сега нова проява :Спиране в бокса без механиците да знаят
p4elen_med
на 23.08.2009 в 19:59:55 #9Отново шампионско каране за Луис и отново отпадане за бейби Монтоя.
Lena
на 23.08.2009 в 18:54:50 #8. п3пино | 23.08.2009 17:45 jicata | 23.08.2009 17:32 Едно време и Сена губеше много състезания заради тъпите механици ____________________________________________ кой пък беше този Сена? да не би е онзи с който Гунди се състезаваше за приза "Витиня" ========================================================== Наистина ли си толкова уникално тъп?!?! =========================== Не много по-тъп е .Едва ли човек с поне една гънка на мозъка си би родил тази "гениална мисъл".