Фернандо Алонсо предупреди критиците си да не бързат да го отписват от големия спорт.

Пилотът вярва, че успех в краткосрочен план във Формула 1 може да постигне с Мерцедес или Макларън. Испанският пилот още веднъж сподели и че не съжалява за напускането на Ферари.

Алонсо се присъедини към Скудерията в края на 2009 г. Напусна Маранело пет години по-късно, след като три пъти бе втори в шампионата (2010, 2012 и 2013 г.) и се върна в Макларън. Представянето на отбора от Уокинг обаче съвсем не е удовлетворяващо и заедно с доставчика на задвижващи системи Хонда екипът се бори за точки, далеч от битката за победи. Най-доброто класиране на Алонсо през 2015 г. и до средата на сезон 2016 са две пети места – в Унгария през миналата и в Монте Карло през тази година.

„Бях прав да си тръгна от Ферари. Чувствах, че съм прав. Взех решението през 2014 г., когато ми оставаха още две години от договора, но усещах, че това е верният път. Времето ми там бе фантастично. Но с всяка изминала година стресът се увеличаваше заради това, че не печелиш титлата и изглеждаше като че ли вината е твоя. Сега не чувствам облекчение от факта, че Ферари не побеждава или има повече грижи. Не им желая проблеми, защото този отбор винаги ще е в сърцето ми. Но когато става дума за конкурентоспособност или надеждите ми за трета световна титла, то знам, че трябва да карам за Мерцедес или Макларън-Хонда”, обясни Алонсо.

Фернандо допълни, че отборът му е съсредоточен върху следващия сезон, когато ще влязат в сила нови правила и автомобилите ще са доста по-различни.

„Всъщност ние не мислим в каква позиция ще се намираме. Концентрираме се върху това да станем световни шампиони. Това изисква сериозно подобрение за догодина, така че голяма част от усилията през настоящия сезон са насочени към следващия болид. Всички нови компоненти, които изпробваме, се анализират с поглед към развитието за 2017-та. Задвижващата система ще е ключов фактор за нас, като в момента е основното ни ограничение.

През следващия сезон трябва да разполагаме с агрегат, който да е конкурентен спрямо тези на съперниците. Да, продължаваме да развиваме автомобила за 2016 г., ще има още нови части тази година, но не знаем дали ще са достатъчни, за да спечелим позиции. В главите ни приоритетът е изцяло 2017-та”, каза още испанецът.