Тимовете от Формула 1 ще могат да придобият акции от най-популярната високоскоростна надпревара. Идеята е на новия основен акционер в състезанието - Liberty Media.

Става въпрос за 20% от Формула 1, като сега този пакет е собственост на CVC, а цената за тимовете ще е 22 долара на акция. Нито един тим няма да може да придобие повече от 5% от всички акции, което означава, че цената на един такъв пакет ще е около 40 милиона долара.

Тази цена е поносима за големите отбори: Mercedes, Renault, Ferrari, Red Bull и McLaren, но едва ли ще зарадва по-малките тимове, които се борят за оцеляване.

Бъдещето на Формула 1 под въпрос

Ето я причината за негативните спекулации около бъдещето на Формула 1

Само два отбора на печалба през сезона...

Офертата към тимовете ще важи до края на януари, след което акциите ще бъдат предложени на други купувачи, а според CVC интерес към тях има, при това повече от сериозен.

Освен това, акциите, които се предлагат на отборите ще им носят печалба, но не и право на глас на сбирките на акционерите.

По-общо казано, притежателите на тези акции ще получат място в борда на директорите плюс процент от печалбата, но не и право на глас, когато другите акционери взимат важни решения за развитието на спорта - стратегии за бъдещето, промени в правилата, нови маркетингови кампании, разпределение на приходите, назначаването на нов главен изпълнителен директор и т.н.

Президентът на Ферари скочи на "революционните" идеи във Формула 1

Президентът на Ферари скочи на "революционните" идеи във Формула 1

"Ограниченията няма да спрат големите тимове"

Това, естествено, няма да се хареса на големите отбори, които не крият амбициите си да управляват спорта, а Бърни Екълстоун с поредица компромиси направи това възможно в последните години, пише autoclub.bg.

Ако обаче отборите откажат този пакет акции, Liberty Media ще се окаже в малко по-трудна ситуация. С такъв отказ тимовете ще имат силен коз в преговорите за новото споразумение "Конкорд" и ще могат да налагат вето на решенията, които не им харесва.

Все пак ще са необходими няколко дни на големите тимове, за да проучат добре офертата на Liberty Media, за да разберем реакцията им. Със сигурност обаче нито един от тях не иска да бъде изключен от процеса на взимане на решения във Формула 1.