За пет години клубовете от Висшата лига са увеличили почти два пъти приходите си от сделки за спонсорство на екипите, показва анализът на sportingintelligence.com.

Елитните отбори в английското първенство ще получат общо 191.35 млн. паунда през сезон 2014-15 от компаниите, чиито лога са на фланелките им. Това е с 90.9 милиона повече спрямо 2010-2011 г.

През всеки сезон в последните пет години има постоянен ръст в приходите, като той варира от 13 до 25%. Най-голям е бил през 2012-2013 г.

Ключова роля в тазгодишното увеличение има сделката между Манчестър Юнайтед и "Шевролет". Договорът на стойност 47 млн. паунда на сезон връща клуба от "Олд Трафорд" на върха. Манчестър Юнайтед беше изместен от Арсенал преди година благодарение на сделката на лондончани с Emirates за 30 млн. паунда.

Юнайтед отчита ръст от 27 млн. паунда на година спрямо договора си с Aon. Още три клуба могат да се похвалят с повишени приходи, макар и с далеч по-малък процент - Евертън, Суонзи и Хъл Сити. По-малко ще получават Тотнъм и Уест Бромич.