Собственикът на Челси Роман Абрамович е плащал милиарди долари за политическа протекция и други подобни услуги, за да успее да увеличи състоянието си, твърди авторитетният английски вестник „Таймс”.
Цитирайки откъси от съдебното дело с обем 52 страници, в което Абрамович беше ответник по иска на бившия си ментор олигарха Борис Березовски, „Таймс” твърди, че човек номер 1 в Челси е плащал и на други олигарси, за да се домогне до дялове в руските предприятия за петрол и алуминий, от които впоследствие да натрупа грандиозното си състояние.
След разпадането на СССР започнаха т.нар. „Алуминиеви войни”, които костваха живота на над 100 души. Абрамович обаче излезе жив от тях и то с 11,4 милиарда паунда. Искът на Березовски в Лондонската търговска камара бе заведен заради това, че е бил принуден да продаде дяловете си в „Сибнефт”, „Русал” и „ОРТ” на много ниски цени, от което спечелил Абрамович.
В отговор собственикът на Челси обвинил Березовски, както и покойният Бадри Патаркашвили за това, че са му искали пари, за да го изстрелят при най-големите в руския бизнес. „Преди постановлението от август 1995, ответникът (Абрамович) информирал г-н Березовски, че желае да придобие контролния пакет след създаването на „Сибнефт””, казва защитата, която допълва: „В замяна ответникът се съгласил да даде средства на г-н Березовски, който трябвало да плати за придобиването си на телевизионната компания „ОРТ”. Г-н Березовски трябвало и да съдейства, използвайки политическото си влияние, за да помогне за по-бързото осъществяване на законните стъпки за създаването на „Сибнефт””.
Абрамович платил на Патаркашвили 500 милиона долара, за да излезе сух от „Алуминиевите войни”, като по-съсно е признавал, че дължи успехите си на грузинеца. По този въпрос в делото пише следващото: „Г-н Патаркашвили помогнал на ответника да придобие дялове в руската алуминиева индустрия”.
„Таймс” пише още, че Патаркашвили, който почина на 52 години от инфаркт бил безизвестен човек, седящ ниско в йерархията на организираната престъпност. Абрамнович пък бил доста шокиран на летище в Швейцария разбирайки, че ще трябва да преведе още 1,3 милиарда долара на Березовски.
„Ответникът се съгласил да плати своята част при условие, че това е последната вноска за г-н Березовски, след което той и г-н Патаркашвили трябвало да престанат да показват публично, че са свързани с него и неговите бизнес интереси”.
Говорителят на Абрамович Джон Ман отказа коментар, докато делото е в ход. Березовски пък бил лаконичен: „Това не е моя работа, адвокатите ми се занимават с тези неща”.
Както е известно Березовски е един от тези олигарси, които са врагове на официалната власт в Кремъл. В момента той живее в Лондон и няма право да се връща в Русия, тъй като там ще бъде затворен. Подобно нещо вече се случи с Михаил Ходурковски. Роман Абрамович пък е точно на обратния полюс. Той е смятан за един от най-блзиките хора на бившия президент Владимир Путин.
fenmufc
на 07.07.2008 в 12:00:58 #71Айде сега - Абрама е чист като момина сълза
pavlitos
на 06.07.2008 в 23:39:49 #70sOLar1s Че са престъпници - така си е. Но тва за процъфтяването ме уби. Както и да е. Живи здрави докато можем.
sOLar1s
на 06.07.2008 в 23:36:00 #69pavlitos,ако нямаше такива МЕГА БОГАТИ ХОРА ИЛИ АКО Я НЯМАШЕ МАФИЯТА НИТО ЕДИН ГРАД НЕ БИ ПРОЦЪФТЯЛ,ЗАЩОТО НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ГРАДОВЕ В СВЕТА,СА ДОСТИГНАЛИ СВОИТЕ РАЗМЕРИ,ЧРЕЗ МАФИЯТА,веднага давам примери с Амстердам,Москва,Токио,Лас Вегас,Чикаго и още доста не ми се изборяват сега,ако с честен труд си е изкарал 11млрд аз лично ще се гръмна,това е невъзможно,няма такова нещо,като РАБОТЯ ЧЕСТНО И БОГАТСТВОТО МИ Е 20МЛРД...Е НЯМА КАК ДА СТАНЕ.
kanar@@@@@
на 06.07.2008 в 22:58:44 #68pavlitos
на 06.07.2008 в 22:55:06 #67тихо, тихо....
Наздраве, че Каут и Воронин не са при нас

kanar@@@@@
на 06.07.2008 в 22:39:29 #66E той Каут е обречен на посредственост, нали го купиха Пуул
pavlitos
на 06.07.2008 в 22:29:48 #65За Каут вече трябва по-леко да го даваме, че виодя ли го какво правеше на еврото, направо си показа класа тва футболно престъпниче....ше се мине някой друг месец и може да ни отвърти главите
kanar@@@@@
на 06.07.2008 в 22:25:56 #64хм 52 мача, ама 6 от тях с ЦСКА и 7 от головете му бяха мисля в един мач със Залаегершек
Пък е и на 27 вече 30 млн са си доста
Ередивизие не е чак толкова некадърна колкото я изкарвате. Все пак да си спомним кои са тръгнали оттам(или са впечатлявали там) - Шнайдер, Робен, Нистелрой, Ромарио, Роналдо, Ван Бастен, Гулит, Райкард, Куман, Ван дер Сар...
Естествено някой ще каже Кайт и Кежман, ама и големия Шевченко, а и Креспо не успяха да се наложат в Аврамови, така че... 
pavlitos
на 06.07.2008 в 22:22:24 #63ка цена. Ако Съра играе както трябва играта няма да сбърка , а той е специалист в игричките. Направо ще мачкотим
pavlitos
на 06.07.2008 в 22:21:35 #62kanar@@@@@ И преди съм го гледал тва клипче, ама сега направо ме засърбяха ръцете . Голям голаджия наистина. Вярно в Еридивизи, но голям голаджия е тва момче. Ако изтървем Бербатов трябва да го заковем на вся
kanar@@@@@
на 06.07.2008 в 21:51:06 #61Don Kurleone, мда голям опит - 18 мача 4 гола
Хунтелар има 3 мача 3 гола - срещу Интер единия.
В Европа е 28 мача 18 гола, Бербо е 46 -21...
Абе който и да земем, се кяр 
kanar@@@@@
на 06.07.2008 в 21:17:07 #60http://www.youtube.com/watch?v=BOd8ZFn09DU линк
kanar@@@@@
на 06.07.2008 в 21:16:52 #59точно, след като оправихме вече нещата с Роналдо
е и една компилациика за Хунтелар, на който му е интересно 
pavlitos
на 06.07.2008 в 21:08:34 #58Не е впечатляващо на фона на изпълнението на Хунтелар в много по-слабо първенство. Добре, да сложим точка на спора. Надявам се да си прав, макар, че не съм съгласен. Който и от двамата дойде ще мачкаме поголовно
kanar@@@@@
на 06.07.2008 в 21:00:07 #57pavlitos, не съм съгласен, холандското първенство го следя и гледам доста. Най-малкото заради тотото, а конкретно за Аякс, винаги ми е правило кеф да ги гледам.. Хунтелар го знам още от Хееренвен, когато игра срещу Литекс, а и преди това. В последния си мач биха Аякс с 4-2, той беше и един от голмайсторите... Холандското първенство не е чак толкова слабо. Хунтелар се е доказал където и да е отишъл. Нека да ти кажа само, че в младежите има 18 гола от 22 мача. А звездите на Кун, Меси, Рууни, Роналдо изгряха точно на тия първенства... Хунтелар и Бербо по нюх са просто несравними. Рууд и Хунтелар са от една лига, доста различна от кой да е. По-скоро бих го сравнил с Герд Мюлер. Хунтелар не е чак толкова бърз, но е достатъчно бърз да се отлепи от повечето защитници в Премиершип. Виси по 10 пъти на мач в засада, ама измъкне ли се един път и резултата е 1-0. Нека ти посоча един пример - Бербо и пропуска му в 94тата срещу Аврамови при 4-4. Липсва му тая концентрация. Можеш да видиш колко удара на мач има Бербо за скромните 10на гола които вкарва на сезон в Прем. Вземи мача с Портсмут миналата година за пример. 6 положения имахме поне сам срещу вратаря, пропуски... Един Хунтелар, дето вкарва от 2 - 1 и ги отнасяхме с разлика, вместо да паднем с дузпа... А за успеваемостта на Бербо, мисля всеки е знае, не мисля че 69 мача 27 гола е нещо чак толкова впечатляващо
pavlitos
на 06.07.2008 в 20:45:14 #56Хунтелар няма нито по-добър голов нюх, нито по -добро пласиране. Това, че вкарва по-голям брой голове се дължи на факта, че е тип играч към който е ориентирана цялата тактика. Няма много повече години пред себе си защото е на 24, а един нападател може да цъка до 32, но може и да цъка до 42 като Шерингам, тва няма как да го предвидим. Ван Нистелрой от това, което до сега е показал е по-добър от Хунтелар. Имам чувството 4е ти не си гледал много мачове на Аякс. Ако търсиш разнообразие в атака името е точно Бербатов. Какво разнообразие търсиш от чист консуматор, който чака топката на гюме. Опазят ли Хунтелар директно губиш един човек на терена. Бербатов обаче веднага ще си смени позицията и функцията.А това за положенията 1 от 5 си е направо като лаф от детската градина. Положенията които ще му се отворят със съотборниците от Юнайтед и такива каквито в Тотнъм му предлагаха ичесто си ги правеше сам не могат да се сравняват.
kanar@@@@@
на 06.07.2008 в 20:29:35 #55pavlitos, голмайсторски нюх, позициониране, в това също. В Юнайтед трябва някой да вкарва голове, просто е. Нека да не се бъркаме с Нистелрой. Хунтелар е много по-комплексен футболист и доста по-подвижен. Трябва ни футболист със завършващ удар. Бербо може да вкарва с глава, но само когато центриранията са перфектни, докато Хунтелаар го умее и с по-слаби изпълнения. Не ни трябва Бербо, защото имаме Рууни и Тевез. Плюсовете на Бербо са погледа върху играта и пасовете, но за това имаме Карик, Андерсон, Рууни, Тевез, Роналдо, Нани... В по-дървените мачове Тевез и Рууни се губят отпред. Като се пренасити със защитници и си ебало майката. Не мисля, че Бербо ще ни даде повече разнообразие от Хунтелаар напред. Пък и за какво ни е още един нападател дето му трябват 5 положения да вкара 1... Колкото до цената на Бербо. Замислете се, за какво им е на Тотнъм да го продават? Че те ако са за 25 млн, никога не биха зели един Бент, който струва 16.. Бербо има дълъг договор, така, че не виждам как точно тва лято ще го продадат за 25 млн. А и Фергюсън много добре си знае, че цената на Хунтелар е хем по-малка, хем има доста повече годинки от Бербо.. Очаквайте до петък да сме гушнали Хунтелар.
pavlitos
на 06.07.2008 в 19:30:31 #54Не го вярваме. Цената е 30 млн, а приказките за тва, че са сърдити заради трансфера на Карик са средство за запазване на цената висока. Интерес има и от чужбина, но директни запитвания за сега няма от никъде освен може би тва инфо за срещата на високо равнище - Глейзър - Леви ( и аз пак питам ТОПСПОРТ от къде е тая информация). Челси направиха завой след привличането на Сколари и се ориентираха към Ето'О, Аршавин, дори и Вия (преди да се разбере 4е остава във Валенсия). Освен това амбициите на Тотнъм са достатъчно големи и не е вярно, че МЮ не са им конкурент. По технми планове и планове на Рамос до 2-3 години най-късно те искат да гледат към купата, а без Бербо (и то ако е в пряк конкурент) ще е много по-трудно.
tmihailov
на 06.07.2008 в 19:17:51 #53Това с 35-те милиона за клуб от Англия и 25-те от чужбина не го вярвайте. ще го дадат на този, който предложи повече. Те от Тотнъм осъзнават, че не са конкуренция на Юнайтед, така че не подсилват така пряк конкурент. разликата в сумите идва от това, че се опитват да счепкат Юнайтед и Челси в надцакване, защото от тези отбори е единствения засега реален интерес. От чужбина такъв няма и затова са казали 25 милиона. Никога няма да жертват 10 милиона само и само за да не отиде в Челси или Манчестър.
pavlitos
на 06.07.2008 в 19:02:24 #52kanar@@@@@ Единственото, в което Хунтата превъзхожда Бербо е бързината и демаража
Но пък Бербатов е много по-универсален футболист, мисля че е по-висок също. Може да организира атаки и да асистира, докато холандеца е чист консуматор. Схемата в която ние играем и всеки сменя място със всеки, както и 4е гола може да дойде от всеки е много по-подходяща за Бербатов. Ти как мислиш ще бъде ли плавен прехода от насочена основно към Роналдо и неговите способности стил към игра ориентирана към Хунтелар, който ще трябва да бъде захранван? Бербатов като го пуснеш веднага ще намери мястото, дали в центъра на атаката или по-назад няма значение, единственото което ще се промени е така нужната ни височина в атака + много по-опасен авангард защото всички знаем 4е Бербо може да вкара 25 гола+ на сезон, но може и да подаде за толкова.