Навлизането на електрически автомобили ще расте все повече и повече и това ще създаде много губещи, включително и в самата автомобилна индустрия, пише JPMorgan в бележка до своите клиенти.
Преходът от коли в конценционални двигатели към такива, които се задвижват с електричество, ще бъде процес, продължаващ с години. Очаква се обаче моментът, в който той ще се забърза - най-вероятно при промяна в посока надолу на цените на батериите, смятат от банката.
По оценки на JPMorgan до 2025 г. електрическите коли ще представляват 35% от пазара, а до 2035 - почти половината от всички продадени.
И това ще създаде множество губещи. Една от причините е, че електрическите автомобили се нуждат от много по-малко поддържка и тя струва доста по-евтино. "Те имат 20 движещи се части сравнено с 2 000 при автомобили с конвенционален двигател, като това драматично ще намали разходите за сервизиране и ще увеличи живота на колите", пише в бележката.
Смята се, че разходите ще се около 10% от тези при кола с двигател на бензин или дизел.
"Това представлява риск за дилърите, които разчитат на сервизирането след продажбата за голяма част от своите приходи. В течение на времето това ще намали и продажбите на автомобили", смятат от JPMorgan.
Възможно е преходът да навреди и на финансовата индустрия. Очаква се цената на автомобилите с двигател с вътрешно горене втора ръка да намалее драстично, което означава, че ако заемодателите трябва да придобият даден автомобил заради неплатени вноски и да покрият разходите си по кредита чрез продажба.
Ако очакванията, че електрическите автомобили ще издържат повече време, то това означава, че ще има нужда и от по-малко кредити.
Друга голяма индустрия, която ще пострада, е петролната. Около 20% от търсенето на петрол е заради автомобилите. Очаква се до 2035 г. търсенето на нефт да намалее с 15%.
Разбира се, има и печеливши - например компании, които произвеждат чипове. Както и потребителите, тъй като според изследване на JPMorgan в САЩ и еврозоната разходите за лични автомобили и гориво съставлява между 8 и 10% от общите разходи.
emilio11
на 25.08.2017 в 11:48:22 #3Дано наистина да са толкова трайни батериите на алектрическите автомобили, но... никой още не е виждал такава на "20 - 25 години" все пак Това е само на теория и рекламни послания.
georgi-petrov-L5FJVzJ5
на 24.08.2017 в 08:50:26 #2Батериите на автомобилите на Тесла губят 20% от капацитета си след около 20-25 години или след 500 хил. км. 12-волтовата батерия бързо заминава и наистина се сменя често, но литиево-йонните са друго нещо.
POPO
на 23.08.2017 в 14:34:36 #1Сега си сменям акумулатора на две години и един месец, веднага след изтичане на гаранцията. За тези автомобили не знам как ще е, но като гледам 21 век един акумулатор не може/или не иска/ да изкара повече от две години/ при тези ел. автомобили ще е същото. Просто ще се сменят майсторите.