Строителни кранове изпълват градския хоризонт в Хавана в надпревара между веригите луксозни хотели - въпреки възмущението на част от местните и притесненията, че Доналд Тръмп ще отмени облекченията за пътуване до Куба, въведени от неговия предшественик Барак Обама.
Именно тези облекчения, които направиха посещението в комунистическата държава доста по-лесно, предвещаваха, че е само въпрос на време големите луксозни брандове да насочат вниманието си към Хавана.
Starwood, например, обяви, че ще прибави хотела Inglaterra, основан през 1875, към луксозната си колекция в края на 2019 г. И вече отвори вратите на Four Points by Sheraton - един по-малко лъскавите й брандове.
На 9 юни т.г. пък базираната в Швейцария Kempinski Hotels SA ще отвори своя Gran Hotel Manzana в сърцето на столицата. Именно това ще е й първият истински луксозен хотел в страната.
Източник: Kempinski
Заради законите в Куба той всъщност е собственост на държавата, но ще бъде управляван от Kempinski. Хотелът се намира на последните етажи на реновирания мол Belle Epoque, който е пълен с магазини на Gucci и Montlanc.
Малко е странно да видим хотел от "Най-старата верига в Европа", която тази година празнува своята 120-годишнина, в град, в който средната заплата е под 30 долара, коментира британският "Телеграф".
Особено когато двойна стая в него ще струва поне 330 долара на вечер.
Любопитен е и начинът, по който Kempinski са решили да привлекат туристи. На интернет страница им стои следният текст: "Затворете си очите за момент и си представете, че сте там. Вълните се разбиват в покритата с плесен морска дига; млада двойка лудува в тъмна, разнебитена уличка; китари и гласове се извисяват в ритъм; слънчевата светлина осветява остарялата люпеща се мазилка, а красив младеж в риза се е подпрял на Лада; мириса на дизелови изпарения и евтин афтършейфв, туристи с бради като Хемингуей; лика на Че Гевара върху билборд, банкнота, тениски, ключодържател..."
Чуждестранните туристи, привлечени от тази представа, ще могат да се настанят в една от 246-те стаи. И да поплуват на басейна на покрива, да релаксират в спа или лоби бара. В хотела има още и ресторант и място за почивка и пушене на пури.
Гостите ще се наслаждават и на Wi-fi и бърз интернет достъп - нещо, което не може да се каже за обикновените кубинци.
По-надолу по превърналия се в икона булевард Paseo de Prado, водещ към Карибско море, работници ремонтират още две сгради, които ще бъдат превърнати в луксозни хотели. Те ще бъдат собственост на испанската Iberostar и френската Accor - най-голямата хотелска група в Европа.
Туризмът е единственият лъч надежда за икономиката на комунистическа Куба, която се изправя пред предизвикателства като намаляващ износ. Ресорният министър Манюел Мареро заяви, че страната очаква повече от 4.2 милиона туристи. И допълни, че държавата строи 2000 нови хотелски стаи.