Има някои теми, които не е особено удобно да обсъждате с колеги в офиса, като например политически убеждения или такива, свързани с личния ви живот. Понякога обаче е трудно да избегнете подобни въпроси и да насочите разговора в друга посока.
От сайта LifeHacker обаче дават прост и лесен съвет, как можете да смените темата лесно и без да обидите никого. Недейте директно да отхвърляте питането на колегата си, а вместо това кажете нещо в духа на:
"Това наистина е важен разговор, но може ли да го проведем след като обсъдим ...(нещо свързано с работния процес)?".
По този начин връщате фокуса върху професионалните въпроси и отклонявате неудобните въпроси.
Друг вариант да бъдете по-директни, но без да прекрачвате границата на добрия тон. Можете да се съгласите с колегата си, но да му покажете, че не това е мястото и времето за обсъждането на подобна тема. За целта може да кажете:
"Уважавам мнението ти, но бих предпочел да не говорим за това в офиса.".