Никой не би искал да е в ситуация, в която е направил толкова голяма грешка, че тя може да му коства работата. И все пак, ако ви се случи, трябва да знаете какво да правите. Ето и какво съветват от сайта LifeHacker:

Незабавно!

Веднага щом осъзнаете, че сте сгрешили, уведомете шефа си. Това изглежда като доста плашещ разговор, но ако оставите ръководителят ви да разбере от друг човек, ще бъдете в по-лоша ситуация.

Той със сигурност ще иска да разбере как точно се е случило, така че подгответе се да обясните това. Освен това във ваш плюс е да имате наум няколко възможни решения. Вероятно шефът ви ще ви предложи и други варианти.

В допълнение той вероятно ще ви посочи очакваните негативни последствия от това. Изслушайте го внимателно и опитайте да бъдете полезни със свои идеи.

Как да възстановите репутацията си?

Да продължите, както досега, е най-доброто решение, за да възстановите доверието към себе си. Въведете в действие решенията на проблема, които са били одобрени от ръководителя ви. Експерти съветват, че отворената комуникация с него, ще му покаже, че имате желание да се развивате и да подобрите работата си.

Бъдете изключително внимателни за следващите поне шест месеца. Това може да означава, че е нужно да работите повече от обикновено и да полагате по-големи усилия.

Ами ако ви уволнят?

Понякога дори да дадете най-доброто от себе си, се стига до този изход. В такъв случай важното е да се дистанцирате от негативните емоции и да се фокусирате върху развитието си. Ако често стъпвате на криво в работата на едно и също място, значи имате нужда да поработите върху него и да промените това.