Страната, която въведе в езика си думата karoshi със значение "смърт от преумора от работа", иска компаниите да пускат служителите си по-рано всеки последен петък от месеца, за да имат повече време за излизане навън и забавления.

В опит да се ограничат прекомерните работни часове и да се стимулира потреблението, японските правителствени и бизнес групи започват кампания "Премиум петък", планирана да стартира на 24 февруари, пише Bloomberg.

Въпреки че не се знае колко общо компании ще участват, най-голямото бизнес лоби на нацията Keidanren пише до своите повече от 1300 компании членки, насърчавайки ги да се включат в проекта.

Снимка 270512

Източник: Bloomberg

Според идеята служителите ще напускат работното си място към 15 часа всеки последен петък от месеца.

Има ясна връзка между свободното време, почивките и разходите, каза Тошихиро Нагахама, главен икономист в Dai-Ichi Life Research Institute в Токио.

Ако повечето работници, включително тези от малки и средни фирми участват в проекта, частното потребление може да нарасне с около 124 00 милиарда йени или 1.6 милиарда долара за всеки "Премиум петък", сочат изчисления на експерта.

Това може да даде някакъв тласък на частното потребление, което е около 60 на сто от икономиката.

Снимка 270513

Източник: Bloomberg

Японските работници обикновено използват само половината от годишния си платен отпуск.

За да се справи с този проблем и служителите да се отделят по-често от работните места, в Страната на изгряващото слънце има 16 официални празника, повече от държави, сред които САЩ и Франция.