След като регистрира многократни онлайн продажби в Китай, изкачвайки се по стълбицата до върха на пазара на смартфони, сега Xiaomi насочва вниманието си към старомодния начин за пазаруване на дребно.
Производителят на стартфони ще разкрие верига от 1 000 обекта за търговия на дребно през следващите три години, пише Bloomberg.
Новата цел ускорява плановете на компанията, очертани през последния месец, да се отворят 200 магазина през 2017 година.
Компанията беше оценен на 45 милиарда долара през 2014 година и сега прибягва към традиционните техники на продажба, за да направи пробив в следващото поколение купувачи на смартфони, които избягват онлайн пространството като място за подобни пазарувания.
Докато компании като Oppo и Vivo използват мрежа от риселъри, за да достигат до потребителите в селските райони и малките китайски градове, стратегията на Xiaomi ще бъде по-близо до тази на Apple с плановете да притежава и поддържа собствени обекти.
"Това е най-големият проблем за Xiaomi: как можем да преодолеем препятствията на нашия бизнес модел", коментира съоснователят на компанията Лей Джун. Той допълни, че досегашната стратегия се нуждае от промяна.
На този фон Apple има около 40 магазина в цялата континенталната част на Китай, повечето от които са в големите градове, но iPhone се продава на около 40 000 места като например търговски обекти, контролирани от мобилните оператори, или в рамките на вериги за електроника.