Две от водещите световни търговски вериги - британската Tesco и френската Carrefour създават дългосрочно партньорство в стремеж да намалят разходите си.
Съюзът между два от най-големите търговци на дребно в Европа ще управлява покупките на продуктите, носещи марките на различни доставчици, както на и тези, продавани под собствена марка.
Споразумението, което ще важи за срок от 3 години, трябва да бъде подписано през следващите 2 месеца, съобщиха двете компании в съвместно изявление, цитирани от Bloomberg.
Сделката на Tesco и Carrefour ще им позволи да подобрят доставките на стоки в магазините си. То ще обхване и купуването на стоки, които не са предназначени за препродажба, заявиха от компаниите.
В търговията на дребно в Европа се наблюдава вълна от консолидации. Собствениците на на супермаркети работят върху редица придобивания и съюзи в опит да намалят разходите за доставка.
На Острова британска хранителната верига Sainsbury's планира да купи Asda на Walmart. Френските Auchan Retail International, Casino Guichard-Perrachon и Schiever Group обединяват сили с германската Metro при покупките.
Това допълнително засилва дефлационния натиск, с който се сблъскват производители на храни като Nestle и Unilever, а британските търговци на дребно се борят с ефекта от слабия паунд и намаленото потребление, които се усещат във Великобритания след вота за Brexit.
Tesco купи търговеца на едро Booker Group, който снабдява хиляди квартални магазини, през март. Офертата на Sainsbury's за Asda на стойност 10 млрд. долара предвижда Walmart да запази значителен миноритарен дял. Британският купувач ще може да се възползва от маркетинговото влияние на американския гигант, в стремежа си да намали цените на основните стоки с 10%.
При новия изпълнителен директор Александър Бомпар Carrefour се опитва да засили позициите си в електронната търговия и да намали зависимостта си от големите си крайградски обекти.
Конкуренцията във Франция се ожесточава, след като търговската верига Groupe Casino сключи сделка за продажба на продукти от своите магазини Monoprix чрез услугата Prime на Amazon в района на Париж. Тя е втората подобна за компанията, след като миналата година тя започна партньорство с онлайн търговеца на храни Ocado Group.