Един от най-големите световни търговци на дребно Carrefour започва партньорство с китайския технологичен гигант Tencent Holdings и ще инвестира 3.4 млрд. долара в промяна на бизнес модела си през следващите 5 години.
Компанията ще затвори част от физическите си обекти и ще засили онлайн продажбите. Carrefour смята да продаде 273 супермаркета и да намали размера на големите си хипермаркети във Франция. Търговската верига ще съкрати общо 2400 работни места в страната.
Компанията се стреми да даде тласък на китайско й звено, което напоследък изпитва проблеми, чрез партньорства с Tencent и търговецът на хранителни стоки Yonghui.
Carrefour иска да намали разходите с 2 млрд. евро годишно до 2020 г. Веригата смята да получава 1/3 от продажбите си от продукти със собствена марка и да утрои приходите си от биологични храни до 5 млрд. евро до 2022 г.
Съкращенията ще дойдат под формата на доброволни напускания. Carrefour смята да оптимизира онлайн предлагането си във Франция с единна цифрова платформа и ще отвори 2000 по-малки магазина в големите френски градове през следващите 5 години.
"В момента се борим с мощно глобално движение. Начините на консумация се променят: качеството, безопасността и произходът на хранителните продукти се превърнаха в основна грижа за нашите клиенти", се казва в изявление на компанията.
Действията на търговската верига също имат за цел да се конкурира по-успешно с онлайн гиганта Amazon и са част от амбициите на изпълнителния й директор Александър Бомпар.
Той стана част от ръководството на Carrefour след като няколко години управляваше френската верига за електроника Fnac, където интегрира множество онлайн услуги и направлява придобиването на търговеца на електроника Darty.
Печалбата на Carrefour спадна с 2/3 след връхната си точка от 2007 г., тъй като онлайн пазаруването и специализираните магазини намалиха продажбите на електроуреди на веригата, a междувременно избухна ценова война сред френските продавачи на хранителни стоки.
Компанията дълги години беше лидер сред френските супермаркети, но през миналата година беше изпреварена по пазарен дял от конкурента си E. Leclerc, според данните на Kantar Worldpanel.