Компанията майка на Google отчете печалба за четвъртото тримесечие от финансовата година, която е под очакванията на анализаторите.

Удар по доходите са нанесли по-високите данъчна ставки, но експертите похвалиха напредъка на компанията в разнообразяването на дейността й отвъд рекламата, пише Reuters.

Рекламата все още представлява по-голямата част от приходите на Google, които са нараснали със 17.4 на сто до сумата от 22.4 милиарда долара през тримесечието.

Главният финансов директор на Alphabet Рут Порат подчерта, че дружеството е разширило дейността си, насочвайки се към растеж в бизнеса с хардуер, продажби на приложения и облачни услуги.

Другите приходи на компанията са скочили с 62 на сто до 3.40 милиарда долара, сочи още отчетът.

Резултатите бяха посрещнати със смесени реакции на борсата.

Акциите на компанията тръгнаха надолу с 2.2 на сто, достигайки ниво от 838 долара по време на разширената търговия след затварянето на борсата от сряда със стойност от 856.98 долара.

Google се изправи пред по-високи налози за периода от 22 на сто в сравнение с 19 процента данък за годината като цяло, което се отразява на рентабилността на компанията.

Нетният доход на Alphabet e нараснал до 5.33 милиарда долара, което прави 7.56 долара на акция в сравнение с 4.92 милиарда долара или 7.06 долара на брой от ценните книжа за година по-рано.

Консолидираните приходи на компанията са скочили до 26.06 милиарда долара, което е над средната прогноза от 25.26 милиарда долара.