На 15 юни Nike обяви нов план за бизнеса си, който сключва и промяна в състава на служителите. Компанията ускорява производството в отговор на спада в продажбите.
Като част от плана компанията обяви, че ще се фокусира към по-сериозно обслужване на клиенти в 12 града - Ню Йорк, Лондон, Шанхай, Пекин, Лос Анджелис, Токио, Париж, Берлин, Мексико, Барселона, Сеул и Милано.
Nike посочва тези места като най-голямата възможност за растеж, като очаква 80 % от ръста да дойде именно от тези столици до 2020 година.
Анализаторът в индустрията Камило Лион, цитиран от Business Inisder, обаче смята, че този ход директно напомня стъпката на Adidas и инициативата "Key Cities", която стартира преди около две години.
Стъпката на гиганта в производството на спортни стоки покрива 6 града - Лос Анджелис, Ню Йорк, Лондон, Париж, Шанхай и Токио.
Adidas смята, че глобалните тенденции започват в подобни градове, а затова компанията насочва вниманието си към тези места и инвестира за маркетинг.
Ходът на Adidas беше изключително стратегически. Стъпката е разработена, за да придвижи компанията по-близо до основния си клиент и да научи тенденциите, преди да се разпространят от тези културни столици до по-широкия свят. Това помогна на американския пазарен дял на Adidas да се увеличи почти двойно през последната година според NPD Group.
Nike се стреми да набере по-бърза скорост, подобно на своя съперник, както и да се възползва от тенденциите по подобен начин.