След като Манчестър Юнайтед и Аякс Амстердам записаха местата си за финала на Лига Европа, големият печеливш вече е сигурен - германският производител на спортни стоки Adidas, пише Bloomberg.
Компанията спонсорира двата отбора, както и финалистите от по-престижния турнин на Шампионска лига Ювентус и Реал Мадрид. А трите черти "греят" от екипите на отборите, които са спечелили или са готови да осигурят титли от най-малко три престижни национални състезания на континента - в Англия, Германия и Италия.
В света на футболното спонсорство залозите са особено високи, а традиционно в областта Adidas мери сили с Nike, както и други марки като Puma, Armor и други. Компаниите плащат стотици милиони долари за правото да украсяват тениските на най-големите клубове.
Миналата година Nike подписа договор за 15 години с Челси, който е на стойност 900 милиона паунда или 1.1 милиарда долара, след като споразумението с Adidas изтече през тази година.
От години двете компании се състезават за първото място при продажбите на спортни стоки, като немската компания се очертана ясен лидер през миналата година.
През 2016-а германският производител похарчи около 2.5 милиарда долара евро за маркетинг, приходите от който трябва да носят от 12 на сто до 13 процента от общата сума.
И докато двете компании влагат големи количества пари в спонсорство, то Adidas е по-големият късметлия тази година. Целият списък в Шампионската лига на Nike, сред който включително Барселона, Атлетико Мадрид, Манчестър Сити, Монако и Париж Сен Жермен, "се измъкна" от общоевропейския турнир.