Статистическата агенция Focus2move публикува актуални данни за продажбите на нови автомобили на територията на България. Според тях, първите две места, както през юни, така и за първата половина на годината, са за Dacia и Renault, като разликите и за двата периода са минимални.

Най-продаваният автомобил у нас за първите 6 месеца на годината е лекотоварният модел Dacia Dokker с реализирани 934 бройки или ръст от 54,9%.

Вторият най-продаван модел и номер 1 като лека кола е Skoda Octavia с 655 продажби и ръст от 29,4%.

Третото място заема Nissan Qashqai с 651 бройки и увеличение с близо 41% спрямо същия период на предходната година.

В класацията следват още два модела на Renault - Clio (637 бройки, +24,2%) и дериватът му Captur (444 бройки и спад от 28,6%).

Българският автомобилен пазар е отбелязал общ ръст от 7,2% от януари до юли сравнено със същия период миналата година, като общият брой продадени автомобили е 14 796, отбелязват от Focus2move.

При марките класирането повтаря в голяма степен това при отделните модели. Данните на focus2move сочат, че през първата половина на годината у нас са били реализирани 1980 автомобила на Dacia, което е с 10.7% повече в сравнение със същия период на миналата година и дава на марката 12.8% пазарен дял. 

На второ място, с 1931 продадени коли и увеличение в реализацията от 9.5%, се подрежда Renault, след което застава Skoda (1349 бр., +7.1%),Toyota (1274 бр., +16%).

В топ 10 влизат още Toyota с 1247 продажби, Ford с 1149, Volkswagen с 1090, Peugeot с 932, Nissan с 916, Opel с 577 и Citroen с 471.

С най-голям ръст в продажбите през първата половина на годината могат да се похвалят Jaguar (285.7%), като резултатът е с Alfa Romeo (+250%), Land Rover (+52.1%), Suzuki (+44.3%), Mazda (+43.9%), Mercedes (+39.5%), Hyundai (+34.8%) и други. 

При компаниите Renault-Nissan е едноличен лидер с пазарен дял от 32.2% и обща реализация от 4968 коли (+11.9%).

На второ място, с пазарен дял от 18.6%, е групата Volkswagen с 2863 бр. (-3.8%), а третото е за френската PSA с 1403 машини  (+7.2%) и пазарен дял от 9.1%.