След като Lidl се сблъска с първите си проблеми на пазара в САЩ заради обвинения, свързани с търговска марка, сега веригата отвръща на удара.
Компанията отрече каквито и да било неправомерни деяния, след като един от най-големите американски търговци на дребно Kroger набеди германската верига, пише Business Insider.
"Kroger показа очевидна липса на доказателства в подкрепа на твърденията си", пише в съдебни книжа, подадени във вирджински окръжен съд от миналия петък.
Lidl посочва, че твърденията за нарушаване на авторски права са опит за опетняване на репутацията на германската верига и подкопаване на американското й присъствие, обрисувайки я като "имитатор".
"Kroger използва този съдебен процес, опитвайки се да подрони навлизането на нов развиващ се конкурент, който предлага на потребителите висококачествени продукти на много по-ниски цени, отвличайки вниманието от положителните отзиви, натрупани след дебюта на Lidl", пише още в документите.
В заведеното дело Kroger твърди, че марката на Lidl, наречена "Предпочитана селекция" ("Preferred Selection"), много прилича на собствената марка на американския търговец ("Private Selection").
Приликата в названията би предизвикала объркване сред клиентите и ще даде на Lidl възможност за несправедлива конкуренция с Kroger, заяви неотдавна веригата. Причината - потребителите може да сметнат, че двете марки са свързани помежду си. Търговецът твърди още, че претърпява и ще продължи на преминава през "непоправими щети" заради сходството.
Kroger е най-голямата верига супермаркети в страната с близо 3000 магазина. Lidl отравя 20 обекта през това лято и има план да разкрие още 80 локации до средата на годината.
Очаква се двете вериги да се конкурират остро при цените, като Lidl обещава да предлага с до 30% по-ниски суми спрямо конкурентите си.