1 от всеки 8 паунда, британците харчат в супермаркета, отиват в германските вериги Lidl и Aldi. 2/3 от потребителите на Острова са посетили дискаунтовите вериги през последните 3 месеца.
Германските вериги настигат и изпреварват по-големите си конкуренти във Великобритания, тъй като инфлацията и стагнацията на заплатите изяждат спестяванията на домакинствата, което кара мнозина да търсят начини за пестене на пари.
През изминалите три месеца около 63% от потребителите на Острова са посетили някой от двата дискаунтъра, което е с почти 5% повече от миналата година. Пазарният им дял се увеличава до 12.2%, а преди 2 години бе по-малко от 10%.
Lidl е най-бързо развиващата се верига за хранителни стоки във Великобритания през трите месеца до 10 септември. Продажбите й са се увеличили с 19.2%, като пазарният дял е 5.3%, според последните данни на Kantar Worldpanel. Компанията постига силни продажби на пресни и охладени продукти, включително млечни продукти, бяло вино и розе.
Независимо от силния растеж, сезонните колебания в търговията означават, че германската верига отново се изравнява с Waitrose, където продажбите нарасват с 2.4%, след като Lidl я изпревари през миналия месец.
Продажбите на Aldi се увеличават с 15.6%, като пазарният й дял е 6.9%. Хранителната верига разшири своята позиция в Co-op, където продажбите паднаха за втори пореден месец, след като продаде 300 малки магазина на McColl's.
Друго предимство на дискаунтърите е, че бързо отварят нови магазини, докато традиционните супермаркети затаварят част от обектите си на фона на нарастващата популярност на интернет пазаруването.
Онлайн супермаркетът Ocado отчете 14.3% ръст на продажбите до 344.5 млн. паунда през трите месеца до края август. Цената на акциите на компанията обаче се понижи с 1.6%, тъй като тя разкри, че ръстът е съпроводен от нарастващи разходи за изграждане на инфраструктура за доставка на стоките, докато средният размер на поръчките на клиентите се е понижил.
Всички големи вериги за хранителни стоки се възползват от инфлацията на цените на храните, която се появи през януари. Цените са се повишили с 3.2% през първите 8 месеца на годината, отчасти поради спада на паунда след вота за Brexit. Обемът на продадените стоки също се повиши, като общите продажби на пазара се увеличиха с 3.6%.
Това е шести пореден месец, в който продажбите са се увеличили с повече от 3%, като и четирите най-големи вериги супермаркети - Tesco, Sainsbury's, Asda и Morrisons - отчитат увеличение на бизнеса.
"Не сме виждали траен растеж от този вид от май 2013 г.", отчита Фрейзър МакКевит от Kantar Worldpanel.
По-малките лични бюджети също стимулират потребителите да купуват по-малко продукти на големи марки. Продажбите на продукти със собствени марки на Tesco и Sainsbury's нараснаха с 5.5% на годишна база през трите месеца до 9 септември, според анализатори от Nielsen.