След като Facebook стана публична компания на 18 май 2012 г., първоначалното предлагане на акции често бе описвано с една дума: катастрофа.
Първите минути от търговията бяха поразени от технически проблеми. Дузини дела започнаха след това - и срещу грешките при търговията, и срещу Facebook по обвинение, че е компанията е крила негативна информация от инвеститорите.
И за да стане още по-лошо - цената на акциите падна почти веднага. На първия ден тя едва се задържа на нивото около първоначалната, а на втория ден падна под това ниво.
Нужна бе около година, за да се качи отново.
Днес обаче, точно пет години по-късно, това звучи като тъжната история на някоя друга компания, пише CNNMoney. От боксова круша социалната мрежа се превърна в любимата на Wall Street.
През първите месеци на Facebook като публична компания инвеститорите се притесняваха дали компанията може да изкара пари от реклама на мобилните устройства. Днес около 85% от всички приходи на социалната мрежа от реклами идват от мобилни платформи. През 2012 г. почти никаква част от парите не идваха оттам.
В сряда Facebook завърши деня с цена 144.85 долара на акция, почти четирикратно увеличение от първоначално търгуваната цена от 38 долара. И осем пъти повече от най-ниската цена - 17.55 долара.
Това впечатляващо завръщане отреди на Facebook да стане една от петте най-високо оценявани компании в света по пазарна капитализация - и направи Марк Зукърбърг петия най-богат човек в света.
Съперниците на социалната мрежа все още не могат да достигнат този успех. LinkedIn бе купена миналата година, след като акциите се сринаха. Тези на Twitter все още са под първоначалната цена, а Snap се срина с 25% след първия си отчет този месец.
Според анализатор Майкъл Пахтер причината е, че "Facebook се ръководи по-добре от останалите" и се адаптира по-лесно.
И докато успява да задържи впечатляващия си брой потребители нещата изглеждат розови.