Преди пет години капитан Чесли Салънбъргър, пи­лотиращ „Еърбъс 320" на американската авио­компания „Ю Ес Еъруейс", успя да спаси жи­вота на всички 155 души на борда с уникална маневра. Въпреки че и двата двигателя на машината били повредени, а единият горял, Салънбъргър приводни машината в река Хъдсън, когато всичкинадежди за оцеляване изглеждаха угаснали.

Днес на „Камп Hoy" имат нужда от някой като Салънбъргър, защо­то проектът на Барса загуби тяга и със страшна сила се е насочил към фатален сблъсък с реалност­та. 24 часа след загубата в Сан Себастиян е логично погледите да са фокусирани върху грешките на Луис Енрике, но истината е, че ця­лостната политика в последните две години се оказа тотално пог­решна. Барса хвърли над 200 ми­лиона евро в последните два летни трансферни прозореца за Неймар и Луис Суарес, залагайки всичко на една карта - атаката. Без да са пълен провал, двамата засега не оправдават колосалния ресурс, инвестиран в тях. Пара­лелно отборът все повече отслаб­ва в дефанзивен план. Селекцията в този сектор бе отлагана няколко пъти до миналата лято. Тогава най-после бяха привлечени Жереми Матийо и Томас Вермален. Първи­ят е нищо повече от среден футбо­лист за стандартите на Барса и ня­ма как да даде някакъв плюс освен по-дългата пейка. Колкото до Вермален, той пристигна с хронич­на контузия и очевидно няма да играе до края на сезона. Междув­ременно Спортният арбитражен съд в Лозана окончателно блокира трансферите на каталунците през 2015 г.

Последното поставя шефовете на „Камп Hoy" в положението на Салънбъргър. След като ФИФА им спря двигателя, те трябва да опи­тат плавно приземяване с мини­мални щети. Но как да стане това? Ключовият елемент при подобна маневра е балансът. Барса обаче никога не е бил пример за подра­жание по този показател, дори и в най-добрите си дни при Гуардиола.

И после кои са в пилотската кабина? Бартомеу - президент по член 64, след като покровителят му даде оставка заради финансови машинации, Субисарета - спортен директор, изхвърлен в движение поради непригодност, Луис Енрике - треньор, който не си говори с футболистите. Е, как да стане? По добре директно да вадят пожарогасителите и да викат линейките.