Илън Мъск стартира своята компания Tesla с цел да ускори преминаването към електрически автомобили с около десетилетие.
Това му желание е на път да го настигне. Започвайки с кросоувъра на Jaguar I-Pace, a по-късно тази година и Q6 e-tron на Audi, почти всеки голям автопроизводител пуска стилни, спортни електрически автомобили в сегмента на моделите на Tesla S, X и 3.
За разлика от компанията на Мъск, тези производители имат около 100 години опит с пускането на нови модели на всеки няколко месеца и могат да разпределят разходите за развитие в широко портфолио, пише Bloomberg.
"Автомобилите, които съм виждал, са далеч по-добри от всичко, с което разполага Tesla. Те са в процес на огромна промяна и се прехвърлят от дизелови инвестиции към електрификация, развивайки както чисто електрически, така и плъгин хибрид (версии)", обясни Майк Джаксън, ръководител на американския търговец на автомобили AutoNation, визирайки електрическите модели на германските автопроизводители.
Конкурентите на Tesla ще произвеждат все повече електромобили
Производителят на автомобили от Калифорния продължава да трупа рекордни загуби, като за първите 3 месеца на 2018 г. е на минус 710 млн. долара. Компанията е на загуба за пето поредно тримесечие, преживява бурни времена и не е ясно кога ще излезе на печалба.
Производствените проблеми на по-евтиния Model 3 - ключът към разпространяването на електромобилите сред масовия купувач - и екстремните разходи на компанията ще бъдат основните проблеми, които обсъждат ревностните привърженици и критици на Tesla. Компанията изразходва пари с бясно темпо, харчейки по 6500 долара в минута, по данни на Bloomberg.
Докато поръчките на SUV-то на Jaguar I-Pace стартираха през миналия месец, най-трудното предизвикателство на Tesla ще дойде от Германия. Голяма група от екологични конкуренти се насочва към търговските шоуруми - от моделите от групата на Volkswagen, насочени към масовия пазар, до луксозните Mercedes EQ C и Mission E на Porsche, които идват през следващата година.
Германските автопроизводители са най-големият инвеститор в света в електрически превозни средства. През последните 2 години гигантите Volkswagen, Daimler и BMW обявиха общо 4.7 млрд. евро инвестиции в електромобили, което е в пъти повече от конкурентите, според проучване на Ernst & Young. Германските компании изпреварват с много дори американските и китайските.
Porsche миналата седмица повиши прогнозата си, предвиждайки, че продажбите на електромобили и плъгин хибриди ще съставляват половината от общите продажби до 2025 г.
Въпреки това, Tesla се очаква да остане сила на пазара на електрически автомобили. Компанията е упорита и не показва никакви признаци на отпускане, според Стефани Бринли, анализатор на IHS Markit.
"Tesla има добра отправна точка и новата конкуренция не я обезсилва", твърди Бринли.
svilen-mollov-PjESwogy
на 03.08.2018 в 09:09:02 #2Germany's Electric Cars Are Coming for Elon Musk and Tesla ≠ Германските електромобили идват за Илън Мъск и Tesla https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-05-02/germany-s-electric-cars-are-coming-for-elon-musk-and-tesla?utm_source=quora
georgi-caneva
на 03.05.2018 в 09:09:39 #1Самият факт че всички се сравняват в този сегмент с Тесла е красноречив...