Бившите водещи на популярното телевизионно автомобилно шоу Джеръми Кларксън, Ричард Хамънд и Джеймс Мей стартираха своя интернет проект Drivetribe. Той представлява нещо като специализирана социална мрежа за любители на автомобили.
В мрежата ще бъдат качвани видеоматериали, подготвени от известната тройка, ще съдържа дискусионни форуми и текстове от блогове на автомобилисти.
За осъществяването на проекта си ексводещите на Top Gear са привлекли инвестиции на обща сума от 5,5 милиона долара, пише autonews.ru. Капиталовложенията се оглавяват от фонда Breyer Capital на американския рисков инвеститор Джим Брейър. Сред другите по-големи инвеститори са британската компания Atomico и шведския предприемач Никлас Зенстрьом, един от основателите на Skype.
По-рано директорът на Drivetribe Ернесто Шмит сподели пред медиите, че проектът иска да използва големия потенциал на Интернет. По негова оценка, само във Facebook са регистрирани над 400 милиона почитатели на автомобилната тема.
Припомняме, Кларксън бе уволнен от BBC през пролетта на 2015 година след конфликт с продуцента на предаването. Солидарни с него, Top Gear напуснаха и неговите колеги Хамънд и Мей. Преди около година тримата подписаха договор за създаване на собствено автомобилно шоу за видеопрограмата на Amazon Prime. Новата програма получи названието Grand Tour.