Този нов модел на руския производител АвтоВаз от две години е безспорен бестселър за интереса и коментарите на експертите и специализираните журналисти в страната.

След появата на Lada Vesta на пазара машината се радва се на нарастващо търсене от страна на потребителите. И разбира се бъдещите собственици на така силно желания от тях автомобили биха искали да знаят неговите плюсове и минуси, каквито всяка кола на практика има.

През 2017-а година редакцията на специализираното онлайн издание Кolesa.ru използва в ежедневната си дейност автомобил Lada Vesta от първите партиди, излезли на пазара. Този своеобразен тест, както и събрани мнения от други ползватели на колата, позволява на редакцията да подготви публикацията

Тя няма претенции да прави изчерпателен професионален анализ за качествата на модела, но все пак е интересна и полезна за сегашните и бъдещите собственици на Lada Vesta.

Омраза #5: Чистачките

Те имат телен скелет, който при работа може да се пробие и да се надраска предното стъкло. При редакционната кола чак до такъв инцидент не се е стигнало, но съветът е, че всякакъв вид други чистачки, без телена основа, ще свършат по-добра работа от фабричните (това се отнася поне за първите произведени серии от автомобила)

Любов #5: Външният вид

Да се заобича и кара с удоволствие Lada Vesta е толкова просто, колкото и да се намери повод да я намразите. В това отношение трябва да се оцени нейният външен вид. Дизайнът Стив Матин прави колата модерна, и толкова различна в положителен смисъл от предишните модели на руската марка - още от времето на ВАЗ 2101, вседехода ВАЗ 2121 "Нива" и всички следващи превъплъщения на Ладата...

Каквото и да се каже, това, според изданието, е преломен момент след който словосъчетанието "красив" и Лада няма да звучи снизходително и смешно.

Снимка 330582

Източник: Lada

Омраза#4: Радио и мултимедийната система

Мултимедийната система на редакционната Веста е поднасяла сюрприз след сюрприз. Прикрепване, калибриране на екрана, неправилна работа на навигацията "CityGid" - за всичко това изданието е писало многократно. Но се оказало, че редакцията е била просто "късметлия" - мултимедията по невероятно съвпадение на обстоятелствата е била прототип преди серийното производство и бе заменен под гаранция.

Но тези и други проблеми със системата са имали други собственици на новата Lada Vesta. При включване на телефона или избор на функция AUX в менюто е спирала да работи камерата за задно виждане. Радиото също при определени ситуации отказва да се включи автоматично.

Снимка 330581

Източник: Lada

Любов#4: Габаритите

Поводът за тази любов е близка до предишната. Дълго време марката Лада бе позиционирана по габарити към европейския стандарт В-клас. Причини за това бяха различни - от съветските стандарти и възможностите на автомобилните производствени линии и техниката за монтаж .. до търсене на най-подходяща пазарна ниша за тези коли. Но явно е ставало дума за инертност на управляващите отрасъла и за сложността да се разработват нови платформи за моделите.

При габарити на купето 4 410 / 1 764 / 1 497 мм Веста се отнася вече към автомобилите клас В+ и е на практика едни от най-големи негови представители. А самата платформа на Lada Vesta е направена с прицел тя да се развие към модел на автомобили от по-високия клас С.

Омраза#3: Маслената помпа

Сравнително нов проблем, който се появи на новия двигател VAZ-21179 с обем от 1,8 литра. За този мотор явно е необходима по-голяма мощност на помпата. Изглежда, че маслената помпа, или по-скоро - редукционният вентил на тази помпа е слабата точка на новия двигател.

Описаните в мрежата случаи вече са достатъчни - лампата за налягане на маслото светва на празен ход. Някои дилъри се опитват да почистят редукционния вентил, но в крайна сметка самата гаранция включва замяна на самата помпа и коляновия вал с обшивката заедно с главата на цилиндъра ... но ремонтът често се оказва бавен.

Пресслужбата на компанията в разговор с Kolesa.ru описва такива случаи като изолирани и се случващи се "на автомобили от всяка марка" и също така подчертава, че в такива случаи предприятието винаги изпълнява гаранционни задължения.

Снимка 330580

Източник: Lada

Любов #3: Красив и просторен салон

Габаритите на новия модел са определили размера на салона - не, точно обратното. Външните размери на Lada Vesta са се получили, защото инженерите са решили да разположат пътниците в купето по удобно.

Станало е по-просторно за краката и раменете на десния спътник на водача и за седящите на задните седалки. Дизайнът не разочарова - може би няма толкова фантазия като при корейските конкуренти, но не е лишен от изящество и стил.

Омраза #2: Шум, скърцане и драскотини

Нека се повторим, че повечето от проблемите, описани по-горе, се срещаха и бяха открити на автомобили от ранния период на производство. Досега много от тях са изкоренени, но все пак успяха да повлиаят на впечатлението за модела като цяло.

Врати и стъкла: пантите на вратите започнаха да скърцат след известно време, а стъклата се надраскаха от спускане и вдигане. Каучуковите съединения и маншони имат кратък живот и поскърцваха. Горните тампони на задните амортисьори нямаха достатъчна твърдост, зарди което се усещат удари, когато се преминава по неравностти.

Като цяло, заради количеството на външния шум Vesta -наистина е "нова Лада", но има подобрение и е страхотно, че се работи в тази посока, отбелязват от изданието.

Любов #2: Управление и устойчивост

Наистина, най-голямата победа на руските автомобилни инженери за последните години е шасито на Lada Vesta.

То е разработено "от нулата" (макар и използваните елементи, не влезли в т.нар. "Проект С") с използването на последните европейски постижения. За това получи заслужено признание още при първите изпитания на прототипите на Lada Vesta.

Вестата наистина се управлява леко и е по-устойчива от повечето компактни модели от нейния клас. Имено затова шасито на Lada Vesta се разглежда от АВТОВАЗ като най-перспективно за по нататъшна разработка.

Снимка 330579

Източник: Lada

Омраза #1: Роботизираната автоматична скоростна кутия

Журналистите, вкл. тествалите колата от Kolesa.ru, а след и тях и обикновените автомобилисти не заобичаха бързо и лесно тази роботизирана трансмисия.

Хората се оплакват от потрепване, продължително превключване и нелогични алгоритми на работа. Между другото по-голямата част от недоволството (при първите "роботи АМТ" на Вестата наистина имаше проблеми със сцеплението) можа да се изключат, ако си признаем простия факт, че АМТ не класическа автоматична скоростна кутия. И към нея трябва подход, който трябва да се овладее.

Поддръжниците на "робота" казват "той е евтин и икономичен", а противниците: "да, но във целия свят вече се отказват от него". Както и да е, бурната дискусия около АМТ продължава да кипи, затова този пробелм има заслужено място в класацията на изданието.

Любов #1: Комплектация и цена

Това, че благодарение на тези качества на Lada Vesta от самото начало се гледаше на по-изгодна покупка от нейните конкуренти продължава да изкачва търсенето на модела на все по-предни позиции на руския пазар.

От Kolesa.ru подробно са сравнили оборудването на Lada Vesta с нейните преки конкуренти и са убедени, че всички нужни и ненужни "глезотии" при чуждестранните марки струват значително повече.

Това се отнася и до цялостната цена на модела.

Започнаха продажбите на Lada Vesta в България

Започнаха продажбите на Lada Vesta в България

Цени между 20 и 22 хиляди лева