Европейската комисия одобри мерките на България в помощ на държавните железници, съобщиха от Комисията. Те ще позволят на дружеството да намали равнището на своя дълг, без да се нарушава неоправдано конкуренцията на единния пазар.
През 2011 г. България уведоми Комисията за план за преструктуриране на БДЖ, а ЕК започна разследване. В него тя се съсредоточи върху опрощаването от страна на българската държава на определени дългове, натрупани от железниците. Разследването установи, че планираното опрощаване на тези дългове в размер на 224 милиона лева е в съответствие с насоките на Комисията от 2008 г. относно държавна помощ за железопътни предприятия.
Комисията не откри и проблеми съгласно правилата на ЕС за държавна помощ за възстановяване на някои суми по ДДС, платени от БДЖ.
"Тъй като БДЖ е единственият доставчик на железопътен пътнически транспорт в България, дружеството е от решаващо значение за свързаността и икономиката на страната", посочват още от ЕК.
bistra-pencheva
на 20.07.2017 в 09:39:22 #3OOOBR, КАЗАХ ТИ ДА НЕ СЕ ЗАНИМАВАШ С МЕН - КОПЕЛЕ ВМИРИСАНО! ЩЕ ТЕ СЪДЕРА ОТ БОЙ И МАЙКА ТИ КУРВАТА НЯМА ДА ТЕ СПАСИ!
bistra-pencheva
на 16.07.2017 в 01:38:40 #2Octavius, абсолютно си прав в тоя твой коментар! Напълно съм съгласна с теб!
Octavius
на 17.06.2017 в 16:19:50 #1Как пък само в България железниците са губещ сектор... А на всички други цивилизовани места търпят огромно развитие и всички са заинтересовани от тях... Ясно как : ако поискаш да направиш международна доставка с БДЖ, и се свържеш с БДЖ, те ти отказват, и те пращат да го обсъдиш с някоя спедиторска фирма - посредник... Тоест - пак някой прибира парите от превозите в джоба си, а после иска с държавни пари всички ние да спасяваме БДЖ...