Изпълнителният директор на Черноморец (Бургас) Фреди Бобич даде интервю за руските медии в Москва. Там той беше на турнира за купата на легендите, който се провежда втора година. Бобич прави обща равносметка на футбола в България и определя приоритетите на клуба, в който работи.
"В Бургас имаме подкрепата на голям бизнесмен и инвеститор - Митко Събев. Именно той поиска да изгради в България нещо съвсем ново и различно. Защото в момента българският футбол е много зле. Инфраструктурата е истинска катастрофа, стадионите са трагични, терените също. А Събев се старае да инвестира в момента именно в инфраструктурата, а не в отбора. Аз също преустройвам администрацията. Искаме всичко да стане по-модерно, по-европейско и близко до западните клубове във всяко едно отношение. Затова най-много се прави за децата. Открихме даже футболна академия, за която се строи собствена тренировъчна база. За тази цел бяха похарчени страшно много пари, но това, заедно с нашия труд, ще донесе на региона много полза", твърди Бобич.
Tonaldo
на 11.03.2010 в 15:53:43 #30Гледам, интересна дискусия се е заформила, а и тонът е добър
Бих добавил само няколко неща.
Първо, Бобич дал интервю на немски, което е преведено на руски, а оттам и на български... Малко ме съмнява, че точните му думи са били "Българският футбол е много зле"
Немците като цяло са доста тактични в изказванията си и много рядко си позволяват байганьовски квалификации към другите.
Второ, по същество Бобич е напълно прав и е формулирал проблемите, за които всички, не от вчера, говорим.
Трето, разликата между проекта "Черноморец" и всички останали досега е, че Събев иска да построи изцяло нов стадион и тренировъчна база (http://www.factor-bs.com/files/121638992566895.jpg), а не само да направи няколко помощни игрища с изкуствена трева и едно общежитие. Съвсем друг е въпросът дали реализацията няма да е "българска работа" и дали няма да се потънат маса грешни средства в нечии джобове.
Четвърто, резултатите на първия отбор на Черноморец през този сезон едва ли трябва да бъдат подлагани на особена критика. Ако идеята е да се прави сериозна школа, тя ще започне да подава играчи при мъжете постепенно, не веднага (макар че един Терзиев, набор 1992, ако не се лъжа, е истинско откритие) и не 11 титуляри. Дотогава се търсят временни решения - къде с чужденци, къде с българи. Някои от легионерите като Йохен Зайц са страхотни попадения не толкова като качество (силните години на Зайц отдавна са отминали), колкото като пример (режим, подготовка и т.н.) за младите.
Пето, след като 20г. в България почти нищо не е изградено, а измамата се превърна едва ли не в норма на поведение, много хора се съмняват в проект като този на "Черноморец". Признавам си, и аз се притеснявам дали цялата история не е една недомислица (на такива мисли ме навеждат дреболии като безсмисленото име на бъдещата Академия "Гнездо(?!) на акули"). Все пак ми се иска да вярвам, че намеренията са добри и хора като Краси Балъков искат наистина да възродят българския футбол.
Тихомир Ушев
на 11.03.2010 в 14:53:49 #29А иначе не принизявам с нищо качествата на Бобич - след като има над 30 мача за национала на Германия, значи е бил класен футболист. Той май има хърватски и словенски корени, така че наистина си е било сериозна дилема коя страна да представя.
Тихомир Ушев
на 11.03.2010 в 14:37:30 #28@Един Човек, мерси, радвам се, че имам съмишленик в това отношение!
Ловеца, не е задължително, в днешно време се дава шанс на футболисти в първия отбор, дори и да са много млади – Рууни, Лукаку и т.н.
Не твърдя, че това, което правеше ЦСКА е правилно (пак казвам – не съм цесекар), но принципно дублиращите отбори не се взимат много насериозно и ме съмнява тези срещи да са имали особен престиж.
Не съм гледал положенията, съдя по статистиката. Както споменаха и други, не може всеки картон да е заради някакви предразсъдъци към Черноморец. Не изтъквам, че Черноморец са брутален отбор, а че просто не се славят с кой знае каква дисциплина и „европейщина” (каквото и да значи това), както каза и @предводител.
Черно Море Варна, аз лично виждам доста брак и в мачовете от големите първенства, особено ако играят отборите под големите четворки. Дори на книга да имаш големи футболисти, успехът не е гарантиран, както го доказват случаите с Реал Мадрид, Ливърпул и т.н.
Залагащ, добре, ако сегашните български футболисти са трагични, как става така, че Пирин, Перник и Берое имат сходни резултати (а нищо чудно до края на първенството да станат и по-добри от) с тези на Черноморец? Просто тезата не издържа. Литекс от 10 години тръбят за тяхната школа, но селекцията им винаги е една и съща и играчите от школата им се броят на пръстите на едната ръка. Къде са индикациите, че в Черноморец ще е по-различно?
XML, тепърва ще се види дали загубите са били плод на случайност, а иначе отборите излизат нахъсано срещу Черноморец, точно защото ръководителите на този отбор създават впечатлението, че подценяват конкурентноспособността на тимовете от родното първенство.
edin_chovekk
на 11.03.2010 в 14:25:36 #27ХМеЛ,слава богу досега не ми се е налагало,дано и занапред да не ми се налага
Имам доста приятели юристи и адвокати,така че ако опра поне ще им имам доверие
Но ако тоя шофьор дето се е напил предишната вечер,му е мътна главата на следвашия ден,гледай ти да не му уцелиш автобуса случайно
Може и да не ползваш градски транспорт,но много хора ползват,шофьорлъка е проста работа но не е за прости хора има един лаф.Не ги защитавам шофьорите,аз не шофирам дори,но тва изисква повече напрежение и съсредоточаване, отколкото да си седнеш в топлото офисче и спокойно да обмисляш правни стратегии
Кой за квото е учил,но едното във всички случаи не е по-недостойно от другото,а и като цяло недостоен труд няма.Вадиш ли си хляба по честен начин,няма срамна работа.
XML
на 11.03.2010 в 13:56:30 #2631. edin_chovekk | 11.03.2010 13:48 Направо изкърти умивалника
Ако ти се наложи да ходиш при адвокат, не го прави - спри първия автобус и се консултирай със шофьора
Успех!

XML
на 11.03.2010 в 13:51:56 #2528. sha_ma_na ТОЧНО! Обаче в коментарите по-надолу прозира доста нетърпение всичко да се направи стъпка по стъпка. Въпреки непрекъснато изнасяното инфо... В момента се инвестира в инфраструктура - най-вече кампуса, което ще е люпилнята за бъдещи таланти за отбора - това означава, че този проект не е да закърпим положението за тази година, а се мисли в десетилетия напред... Промяна на настилката на стадиона с тревна - прави се заради това, че има колебание на футболисти да бъдат привлечени в отбора, заради изкуственото покритие което беше... Не се купуват футболисти на всяка цена - защо не се купуват български - заради завишените цени, които не отговарят на качествата им. А и целта на отбора все още не е задължително участие в евротурнирите, а изграждане на база и налагане на модел на работа. Класирането - според мен 7-то място към момента, не отразява реално постигнатото от отбора. Последните две загуби са нелепи - както ги загубихме, така можеше и да ги спечелим. Малшанс. Но има нещо друго по-важно - всеки се съобразява с Черноморец след есенния фурор и излизат нахъсано. А в здрави мачове се каляват добрите футболисти. При постоянство и усърдие, резлтатите винаги се получават. Имаме търпението за тях! Дано повече отбори се убедят в ползата на модела "Черноморец" и след време да гледаме повече наши представители и в ШЛ и ЛЕ
edin_chovekk
на 11.03.2010 в 13:48:49 #24Тихомир Ушев,отдавна ти чета постовете и трябва да ти кажа че съм почти, да не кажа 100% съгласен с това което пишеш и тезите които защитаваш
От мен лично поздравления.А с Черни веднъж няма да се съглася.Черни,кое те кара да мислиш че да си шофьор на автобус е по-лека професия от адвокатската?Напротив,за мен това е много по-отговорна и тежка работа.През този "280" ежедневно минавата над 1000 човека примерно,за чиито живот ти си лично отговорен.Един вид те са предоствили живота си в ръцете си,защото ако се обърнеш на Цариградско при неправилно шофиране и може да ги избиеш всичките.А адвоката каква толкова отговорност носи-като загуби делото казва "Това,направих всичко възможно но не стана.Отиваш в панделата"
Кога някой е обвинявал адвокат или съдил адвокат за загубено дело?А при катастрофа с автобус шофьорът е този който е гледан под лупа винаги,дори и да няма вина доста често го отнася.
don_reas
на 11.03.2010 в 13:37:44 #23ЧЕТЕЙКИ НЯКОИ ОТ КОМЕНТАРИТЕ ДОЛУ , РАЗБИРАМ КОЛКО Е ПРАВ ЧОВЕКА - НИЕ СМЕ ЕДНИ ОЗЛОБЕНИ ДЕБИЛИ !! ЗАТОВА И ДЪРЖАВАТА НИ Е ТАКАВА , И ФУТБОЛА И ТОЙ!!!!!

sha_ma_na
на 11.03.2010 в 13:24:25 #22"А Събев се старае да инвестира в момента именно в инфраструктурата, а не в отбора". Е, заради това рано или късно в Бургаз ще успеят, помнете ми думата
След 3-4 години ще направи и шампионски отбор, ама най-гадното в цялата работа е, че ЦСКА и Левски се управляват от малоумници и няма как да проумеят някои неща, за да тръгнат нагоре, защото една шампионска титла в БГ не топли никои, като ти разпорят гащите от бой в Европа 
the_gambler
на 11.03.2010 в 12:25:53 #21Така първо пичове.. не знам кой откъде е и на кой отбор е фен.. но това което са се захванали Черноморец да правят заслужава само подкрепа.. колкото за футболистите.. ми те в момента взимат от всички юношески национални гарнитури ( национали 80-90 % благодарение на различни фактори.. ма не и футболни.. но все пак национали ) .. гледат да придърпат що годе сичко читаво дето става да играе футбол.. и до 2-3-5 години.. тея деца в момента дета са.. ще бъдат гръбнака на отбора.. няма как в момента да играят.. а сегашните футболисти бг са твърде трагични .. за да се прави селекция от тях
пиргос
на 11.03.2010 в 11:46:07 #20балъков гледа да изгони футболистите останали от херово време,това му е основната цел този сезон
най-скъпото 10то място в историята на бг футбола 
avram_1
на 11.03.2010 в 11:40:36 #19Ти под мен падни скоро в трапа!!!
black sea varna
на 11.03.2010 в 08:51:35 #18Ловеца, не си прав. ,,Черноморец" имат толкова много картони до момента, че чисто практически не е възможно да са измислени всичките. Точно обратното е - те играят доста твърдо и съм забелязал, че си позволяват да спорят постоянно със съдиите. Така, че един или два спорни картони, да, ама толкова много? Относно факта, че Бобич е казал истината на глас, то реално погледнато от кого ще я крием истината, от самите себе си ли? за много неща като ни кажат истината в очите и направо настръхваме, вместо да се стегнем и да подобрим нещата. Ушев твърди, че не сме толкова изостанали, това сериозно ли го мисли и говори? Даже румънците са много по-добре от нас, имат отбори в Шампионска лига, първенството им е по-интересно и силно от нашето - в момента около 6-7 отбора реално имат шанс за титлата, а уж икономически и политически сме на едно ниво, а нашите твърдят даже, че сме по-добре.
Der Fuhrer
на 11.03.2010 в 08:41:01 #17loveca - Картоните на Кардосо са си съвсем реални . На 2 пъти по 2 жълти за безумни влизания , на които между дугото е специалист . И един директен червен картон за влизане отзад като последн човек в защитата . И по мое мнение за времето прекарано на терена съвсем спокойно можеше да има още един червен картон който му беше спестен . Черноморец не е груб отбор като цяло ,просто играе зле в защитен план . Повечето картони са за професионални фалове . НО Ушев е прав донякъде . При Херо отбора играеше по-добре , по-правилно , получаваше по-малко картони и титуляри чужденци бяха само Марсио и Платини . Отвреме навреме започваха мачовете и Стоимирович и Ванчо Траянов . Сега просто е пълна трагедия . А и като гледах "новите" Копаранов и Дамянов ... тия момчета са объркали спорта . Стават за плажен волейбол , не за футбол .
chicago
на 11.03.2010 в 08:20:08 #16Uau
на 11.03.2010 в 06:55:02 #15Чалгата навлезе във футбола как няма да е зле.Сегашните футбалери са силиконковци сякаш "Пайнер"ги е създал.
loveca
на 11.03.2010 в 05:27:41 #1413. Тихомир Ушев | 11.03.2010 02:13 А относно последния абзац - Бобич изтъква, че отборът му работи професионално и по европейски модел (каквото и да значи това), а същевременно не се отличава по нищо от типичния бизнес клуб какъвто е Литекс, който няма идентичност. Футболистите на Черноморец Бургас не се славят с особена дисциплина (Кардозо - 3 червени картона за един полусезон!) или кой знае каква тактическа грамотност. Не виждам и какво е толкова сполучливото на това да вземеш чужденци на кило и пак да си креташ в средата на таблицата. Ако са европейци (нима ние българите не сме?), защо не емулират модела на Аякс или Атлетик Билбао? ================ Ти малоумен ли си, болен ли си? Ако ти има нещо, кажи, за да бъдем по-внимателни с теб! Как искаш "децата" да играят в първия отбор? Не трябва ли първо да пораснат? За пореден път ти казвам да погледнеш с какъв отбор се състезаваше Черноморец в дублиращата група през изминалия полусезон. Знам, че няма да провериш, така че ще ти кажа: Играят с юноши старша (това дори не са младежи), сред които има двама, които са станали национали в тази формация. В същата тази група любимият ти ЦСКА играеше с Мороз, Маркиньос, Пифа и подобни. Е, кой прави повече за "децата"? Искаш на 16 години да дебютират в А група ли? Значи си далече от действителността. Относно дисциплината. Ти гледал ли си картоните на Кардосо? Единият от тях беше точно копие на нарушението при първата дузпа за Локомотив преди няколко дни, но с разликата, че фалът беше далече от наказателното поле. Спомняш ли си какъв картон получи играчът на любимия ти ЦСКА? Не? Защо ли? ЦСКА е отборът с най-малко наказателни картони за изминалия полусезон. Черноморец е 3-4ти по грубост. Защо? ЦСКА няма директен червен картон за изминалите 17 кръга и само 31 жълти (вторият е с 39)!!! Как става това, когато само за един мач направиха 2 дузпи за нарушение на последен човек? Така, че не ми говори за дисциплина в А група!!!
loveca
на 11.03.2010 в 05:26:04 #1313. Тихомир Ушев | 11.03.2010 02:13 А относно последния абзац - Бобич изтъква, че отборът му работи професионално и по европейски модел (каквото и да значи това), а същевременно не се отличава по нищо от типичния бизнес клуб какъвто е Литекс, който няма идентичност. Футболистите на Черноморец Бургас не се славят с особена дисциплина (Кардозо - 3 червени картона за един полусезон!) или кой знае каква тактическа грамотност. Не виждам и какво е толкова сполучливото на това да вземеш чужденци на кило и пак да си креташ в средата на таблицата. Ако са европейци (нима ние българите не сме?), защо не емулират модела на Аякс или Атлетик Билбао? ================ Ти малоумен ли си, болен ли си? Ако ти има нещо, кажи, за да бъдем по-внимателни с теб! Как искаш "децата" да играят в първия отбор? Не трябва ли първо да пораснат? За пореден път ти казвам да погледнеш с какъв отбор се състезаваше Черноморец в дублиращата група през изминалия полусезон. Знам, че няма да провериш, така че ще ти кажа: Играят с юноши старша (това дори не са младежи), сред които има двама, които са станали национали в тази формация. В същата тази група любимият ти ЦСКА играеше с Мороз, Маркиньос, Пифа и подобни. Е, кой прави повече за "децата"? Искаш на 16 години да дебютират в А група ли? Значи си далече от действителността. Относно дисциплината. Ти гледал ли си картоните на Кардосо? Единият от тях беше точно копие на нарушението при първата дузпа за Локомотив преди няколко дни, но с разликата, че фалът беше далече от наказателното поле. Спомняш ли си какъв картон получи играчът на любимия ти ЦСКА? Не? Защо ли? ЦСКА е отборът с най-малко наказателни картони за изминалия полусезон. Черноморец е 3-4ти по грубост. Защо? ЦСКА няма директен червен картон за изминалите 17 кръга и само 31 жълти (вторият е с 39)!!! Как става това, когато само за един мач направиха 2 дузпи за нарушение на последен човек? Така, че не ми говори за дисциплина в А група!!!
mc solaar
на 11.03.2010 в 05:25:36 #12то кое ни е добре, бе Фреди ?
Тихомир Ушев
на 11.03.2010 в 02:13:40 #11А относно последния абзац - Бобич изтъква, че отборът му работи професионално и по европейски модел (каквото и да значи това), а същевременно не се отличава по нищо от типичния бизнес клуб какъвто е Литекс, който няма идентичност. Футболистите на Черноморец Бургас не се славят с особена дисциплина (Кардозо - 3 червени картона за един полусезон!) или кой знае каква тактическа грамотност. Не виждам и какво е толкова сполучливото на това да вземеш чужденци на кило и пак да си креташ в средата на таблицата. Ако са европейци (нима ние българите не сме?), защо не емулират модела на Аякс или Атлетик Билбао?