Скритите условия и такси са доста неприятно нещо, което човек често пропуска, а то от своя страна носи значителни приходи на компаниите, предлагащи дадена услуга. Какво обаче бихте казали да отидете в хотел, да не сте доволни от обслужването, да споделите това в някоя онлайн платформа, а след това да трябва да платите такса за коментара си?
Наистина, това се случва често, но обикновено от другата страна клиентите получават извинение и предложение за компенсация. От The Econmist обаче разказват една доста по-различна история.
През март миналата година двойка си резервирала почивка в хотел Abbey Inn в Индиана. Хората обаче не били доволни от предложените условия, тъй като стаята им не била изчистена и имало хлебарки. Служителите на хотела обаче отказали да им съдействат.
При напускането си двойката решила да направи това, което за много туристи вече е честа практика - да остави своя коментар за мястото. Те написали в онлайн платформа за резервация на хотели оплакванията си.
В замяна след известно време получили писмо от ръководството на Abbey Inn, в което се казвало, че или трябва да махнат негативния си коментар, или ще бъде заведено дело срещу тях. Мнението било изтрито и въпреки това от хотела наложили допълнителна такса от 350 долара на клиентите си.
В обяснението от хотела посочили, че с настаняването си там гостите се съгласяват с политиката на компанията. Според нея, ако бъдат открити някакви нередности от гостите и не бъде съобщено на служителите на хотела, а бъде направено негативно ревю, от фирмата могат да ги таксуват.
Заради именно това действие обаче в момента от щата Индиана съдят компанията за изтеглянето на пари от сметката на въпросните гости. Дали действията на хотела са правомерни е обект на дискусии, но това определено не се случва за първи път.
Преди няколко години къща за гости в Хъдсън, Ню Йорк глобява с 500 долара свои клиенти отново заради негативен коментар. През 2014 година пък Калифорния става първият щат, забранил тази практика. През миналата година администрацията на президента Барак Обама въвежда законодателни промени, които слагат пълна забрана върху такива клаузи, но те влизат в сила след като парите на въпросната двойка вече били изтеглени.
Извън Щатите обаче тази практика продължава да се използва. Така например през 2014 година френският съд разпоредил блогър да плати 2500 долара за негативен коментар, написан за ресторант, който излизал напред в търсачката на Google.
ivanka-koleva
на 28.01.2018 в 15:45:55 #1Да, има много злонамерени клиенти , които с удоволствие съсипват бизнеса ти, без а имат някакво основание. По този начин се чувстват важни и значими. За тях е малко да глоба от 500долара, много повече трябва да платят.