Китайската пивоварна компания Циндао (Tsingtao) отчете безпрецедентно увеличение на печалбата си благодарение на участието си като спонсор на Олимпиадата в Пекин, съобщи Би Би Си.

За проекта за спонсорство през първата половина на 2008 г. компанията е похарчила над 232 млн. долара. Проектът обаче е допринесъл за увеличаване на чистата печалба на Циндао с 42 на сто до 55,2 млн. долара за същия период.

Американската пивоварна компания Анхойзер Буш (Anheuser Busch) държи 27 на сто от акциите на Циндао, която е вторият по големина китайски производител на бира.
След успешната олимпийска рекламна кампания Циндао планира да отнеме лидерското място на вътрешния пазар от Чайна рисорсиз сноу брюърис (China Resources Snow Breweries), сред чиито съсобственици е лондонската САБМилър (SABMiller), произвеждаща известната марка Сноу (Snow).

В момента Китай е световен лидер в потреблението на бира. Вътрешният му пазар обаче е силно диверсифициран и за западните производители често е трудно да се конкурират с китайските марки.