Дъбоко обидени и жестоко покъртени са любителите на футбола и златистата напитка от страната домакин. Американската "Будвайзер" е официална бира на световното през лятото!!!

Да, съгласяват се те, "Будвайзер" е наистина слабоалкохолно, доближаващо се като цвят до истинската бира питие. Вкусовите му нюанси обаче не могат да заблудят пиячите ветерани.

Ето защо те публично демонстрират симптоми на самосъжаление. Поне според вестник "Таймс". И може би трябва проявим разбиране...

Нормално е може би жителите на страна с 1270 пивоварни да се засегнат от пенливото американско нашествие в запазено немски територии. Но това не е всичко.

Не стига пропагандата на Новия свят на земите на Стария континент, ами и отгоре на всичко наричаният в Щатите "Цар на бирата" не отговаря на отдавна утвърдените немски стандарти за чистота.

В Германия напитката съдържа само малц, хмел и вода. В съставките на американския продукт обаче влиза и ориз. Факт, който сам по себе си превръща в светотатство изричането на думата "бира" при асоциация с "Будвайзер".

Междувременно американското светло пиво си е подсигурило почти абсолютен монопол на стадионите на Световното, че и в радиус от половин километър около тях.

"Повечето кръчми дори още го нямат на склад", оплаква се Валтер Кьониг от Баварския съюз на пивоварите. Немският биропиец приема драматично факта, че баварската златиста течност няма да е на разположение на феновете при първото ритане на топката в Мюнхен.

Изход от ситуацията обаче няма. "Будвайзер" е платил 40 милиона долара за продажбата и разпространението на нискоалкохолната напитка на световното още преди да стане ясно, че Мондиалът ще е в Германия.

Какво да кажем на обидените немци, освен че им съчувстваме. Не че междувременно у нас, в родината на киселото мляко, не ядем френски йогурт...