Ясен Попов с Мицубиши Лансър Ево 9 се представи най-добре от българските пилоти в първия ден на започналото днес 38-о автомобилно рали „България”.
Попов даде второ време – на едва 0,2 секунди от временния лидер след първия специален етап - италианецът Ренато Траваля със същия автомобил, който спря хронометрите на 1:52.6 минути. Траваля се оплака от хлъзгавия асфалт по улиците на курортния комплекс Боровец.
Трети на 2.4 секунди е Крум Дончев отново с Мицубиши Лансър Ево 9. Румен Дунев с Рено Клио S1600 кара неволно в екстремни условия в първата скоростна отсечка на 38-то Рали „България”, тъй като остана без връзка с навигатора си Христо Христов.
За щастие проблемът не е в разговорната уредбата, а вразсеяността на екипажа. Заради свръхконцентрация и огромна амбиция Дунев и Христов забравиха кабел и бяха принудени да комуникират със знаци под оглушителния рев на двигателя.
Въпреки неприятностите, Дунев даде 11-то време от 1:56,4 минути по 2,950-километровото трасе и така се нареди втори всвоята група А6.
Димитър Илиев, който е начело в европейския рали шампионат и е сред фаворитите за победата, тръгна със стартов номер 1, но остана с пето време от 1:55,4 секунди, тъй като неговият Мицубиши Лансър Ево 9 закачи бордюр.
Французинът Симон Жан Жозеф със Ситроен С2 S1600 започна атаката си със седма позиция на 3,0 секунди от Траваля, но с това поведе в група А6.
Александър Антов със Субару Импреза не успя да удържи колата си и обра мантинелата, но се отърва само с козметични дефекти по бронята.
Екатерина Стратиева направи нервен старт на ралито и още на първия ляв завой се завъртя и загуби много време, с което се срина в класирането с време 2:27.8 минути.
Състезанието вече завърши за Стефан Желязков със Ситроен Саксо, който спря още на първия завой и не успя да продължи.
Пламен Стайков с Фиат Пунто не стартира, тъй като не успя навреме да представи нужната документация на спортните комисари.