Двукратните победители в българския кръг от европейския шампионат Джандоменико Басо/Митя Доти (Ит, ФИАТ Гранде Пунто S2000) спечелиха последователно първите три етапа на 40-ото рали България. Във всеки от тях бившият европейски шампион бе безкомпромисно бърз, надбягвайки с 9,2 секунди сънародника си Корадо Форната (Пежо 207 S2000) на етапа Лъкавица (20.41 км).

Третият в класирането на най-тежкия етап в това състезание бяха победителите от България през 2007-а година Димитър Илиев/Янаки Янакиев (БТК-ADSL Рали Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), изостанали на 15,6 секунди от победителя Басо.

В следващата отсечка Басо бе със 7,4 секунди по-бърз от миналогодишния победител Крум Дончев (Приста Ойл Рали Тим, Пежо 207 S2000), успял от пета позиция в първата отсечка да стигне до второто място в генералното класиране, на 25,2 секунди от Басо.

Италианецът, който преди седмица в руския старт от Интерконтинентал Рали Челиндж (IRC) завърши на трето място, сега участва в европейската надпревара като частник. Това означава, че в България той кара същият ФИАТ Гранде Пунто, с който стартира в италианското 1000 Мили и Ипър в Белгия. Според Пиерджорджо Бедини, шампионът на България за 2008-а година в пистовото първенство, макар и да не се различава съществено, ФИАТ-ът на Басо от Русия, подготвен от фабриката Абарт, е по-силен от сегашния му автомобил.

След три скоростни етапа и 60 от общо 134-те състезателни километра днес едва ли някой може да забележи подобна разлика. Очевидно е, че Басо е тръгнал към третата си победа, за да повтори постижението на Енрико Бертоне (Ит) и преди него Антонио Занини (Исп), които са печелили по три пъти в България.

Ако в неделя Басо е първи, повторението на успехите на Бетроне и Занини ще е стопроцентово, защото и тримата печелят най-голямото ни рали в две последователни години, а малко по-късно записват и третия си успех.

Ето и класирането в ралито след първите три скоростни етапа:
1. Басо/Дота (Ит, ФИАТ Грансе Пунто S2000) 38:53.8 минути
2. Крум Дончев/Петър Йорданов (Бъл, Пежо 207 S2000) 39:24.3 минути
3. Соловов/Баран (Пол, Пежо 207 S2000) 39:46.4 минути
4. Фонтана/Касина (Ит, Пежо 207 S2000) 39:47.7 минути
5. Димитър Илиев/Янаки Янакиев (Бъл, Мицубиши Лансър Ево 9) 39:50.2 минути
6. Бети/Бернакини (Ит, Пежо 207 S2000) 39:53.4 минути
7. Ясен Попов/Никола Попов (Бъл, Мицубиши Лансър Ево 9) 39:56.0
минути
8. Ди Бенетето/Бароне (Ит, Пежо 207 S2000) 40:21.5 минути