Въпреки всички технически неизправности и инциденти, Пламен Кралев записа запомнящо се участие в легендарното състезание "24 часа на Льо Ман". По традиция тук няма автомобил без проблеми през 24-те часа.

А за Porsche 911 RSR GT2 на отбора Endurance Asia те бяха многобройни. Колата отпадна на 18-ия час поради повреда в скоростната кутия и съединителя. Със същия проблем се бори отборът Felbermayr Proton на квалификацията и загрявката в събота. До 18-ия час отпаднаха всички коли на Porsche с изключение на едно - това на Imsa Performance, което има същите проблеми в скоростната кутия и съединителя.

От старта до отпадането Кралев показа добро състезателно темпо, което се изисква в Льо Ман. Пилотът записваше бързи обиколки въпреки трафика на автомобили.

Самото състезание започна добре за екипа, но първите проблеми дойдоха два часа след началото на състезанието. Съотборникът на българина Филип Ено спука гума и унищожи част от каросерията на път за бокса. Причината за инцидента бяха множеството парчета от шасито на Peugeot 908, което се разпадна след също спукване на гума в резултат на удар с колата Peugeot на Pescarolo Sport. Механиците на тима отстраниха повредите и Кралев седна зад волана. Само час по-късно обаче колата му започна да прекъсва поради липса на налягане в горивната помпа и угасна. Проблем в стартовата система пък остави Porsche-то на пистата в продължение на час. Точно когато всичко изглеждаше като края на участието за отбора, колата стартира и българският пилот успя да я докара до бокса, за да бъде отстранен проблема.

Оказа се, че поради същата повреда преди това отпадна отбора на Proton със заводските пилоти на Porsche - Рихард Лийц, Марк Лийб и Волф Хенцлер, основни кандидати за победата в клас GT2. Френските механици в Endurance Asia обаче сътвориха чудо и успяха да оправят колата.

Нощта обаче не мина без проблеми. Кралев кара 2 часа от 23,00 до 1,00 ч местно време, но точно преди да се прибере в бокса за смяната бе ударен леко от прототип при изпреварване, въпреки че българинът остави достатъчно място на по-бързата кола от по-високия клас. По-късно пък французинът Филип Ено отново повреди шасито и колата престоя нови 20 минути в бокса за ремонт преди в нея да се качи Пламен Кралев в зората на деня. Той управлява колата в нови 2 часа, в който успя да направи невероятна маневра, успявайки да овладее колата със скорост от 300 км/ч на първия завой. Поради разлято масло колата се подхлъзна на спиране и се насочи с огромна скорост към мантинелата. Светкавичната реакция на пилота го спаси от удар, който сполетя следващата го кола - Porsche на Flying Lizards с пилот Сет Нийман, който катастрофира жестоко.

"Още не мога да повярвам как успях да избегна удара. Аз можеше да бъда на мястото на Нийман, надявам се да е добре, защото скоростта в края на правата е 300 км/ч, а двамата се подхлъзнахме на едно и също място", коментира Кралев.

Освен Нийман много тежки катастрофи направиха още автомобил щ17 на Pescarolo Sport с пилот Беноа Трелюие, Лукас Лур с Audi R15 TDI и Харолд Прима с Aston Martin. След инцидента щафетата пое Дарил О'Янг. Китаецът от Хонг Конг, роден в Канада, кара цял час без 3-та и 4-та предавка, които са основни за преминаването на бързите завои на трасето. Също така повреда получи и съединителя.

Екипът ще се опита да направи една финална обиколка в 15.00 часа местно време като почетен финал, с което да благодари на съотборниците си и механиците са добрата работа по време на състезанието.